محمد شکرچی زاده گفت: دولت سالانه بیش از 10 میلیارد دلار یارانه برای انرژی که در ساختمان ها مصرف می شود هزینه می کند
کد خبر: ۸۹۹۲۱۳۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲


به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد شکرچی زاده در حاشیه کنفرانس صنعت ساخت با اشاره اینکه با بکارگیری روش های نوین ساختمان سازی،​­ می تواندتا 40 درصد انرژی که در ساختمان ها هدر می رود جلوگیری کند گفت: به دنبال بازیابی صنعت ساختمان هستیم که ببینیم چگونه می توانیم این جایگاه را ارتقاء ببخشیم .
شکرچی زاده با اشاره به اینکه صنعت ساخت در توسعه کشور باید جایگاه اساسی داشته باشد، افزود: این صنعت می تواند در رشد صنعت اقتصادی کشور و اشتغالزایی تأثیرگذار است که باید با همکاری بخش خصوصی انجام شود.
وی گفت: در کنفرانس صنعت ساختمان احیاء بافت های فرسوده یک موضوع ساخت است که با توجه به بحث های مالی آن باید بخش خصوصی وارد شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: به دنبال آن هستیم که مقاوم سازی در برابر زلزله و ساخت شهرهای هوشمند را پیگیری کنیم و ظرفیت هوشمند سازی را در ساختمان سازی بالا ببریم.
شکرچی زاده گفت: براساس قانون دستگاه های دولتی باید ظرف دو سال مصرف انرژی در ساختمان ها را کاهش دهند که بودجه آن را نداریم و در بودجه سال 97 نمایندگان مجلس باید این کار را بکنند.
وی افزود: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و اگر نتوانیم در صحن مجلس آن را مطرح کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
شکرچی زاده با بیان اینکه ​ برای اجرای طرح کاهش مصرف انرژی،​ همه باید تلاش کنند گفت:­­ ظرفیت خوبی در بخش خصوصی وجود دارد که بتوان­­ مصرف انرژی را کاهش داد­و باید از فناوری های نو و سازگار با محیط زیست استفاده کنیم.

ارسال نظرات