اولین یادواره شهدای غواص استان چهارمحال و بختیاری با حضور خانواده های شهیدان خرازی، حججی و مدافعان حرم در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۶۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار کریم نصر، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در این یادواره گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) و فرماندهی فرماندهانی چون ؛ شهید صیاد ها، بابایی ها، چمران ها، زین الدین ها و حاج قاسم سلیمانی ها، ما توانستیم جلوی دشمن تا بن دندان مسلح را بگیریم.

وی افزود: عظمت شهدای غواص ما فقط به ماجرای اسارت و نحوه ی شهادت آنها برنمی گردد؛ بلکه بخشی از این عظمت به خاطر عملکردی است که غواصان عزیز ما داشتند.

این یادگار و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: عظمتی که غواصان ما در عملیاتی مثل والفجر8 آفریدند، امر ساده ای نبود. آنها در دل شب و در سکوت کامل از رودخانه ی وحشی اروند عبور کردند و به دشمن رسیدند و یک حادثه بزرگ و استثنایی را رقم زدند.

سردار نصر ادامه د اد: امروز مسئولیت ما در جامعه این است که از ارزش ها دفاع کنیم و ببینیم ولی امر مسلمین از ما چه می خواهد و به آن عمل نماییم.

وی در پایان، پیام شهیدان را حرکت پشت سر ولایت فقیه دانست و اظهار کرد: باید با الگوگیری از اخلاص، فداکاری و پشتکار شهیدان از ولی فقیه تبعیت کنیم تا ان شاءالله به قله های عزت و پیشرفت برسیم.

گفتنی است:  ‌احمدرضا پیش‌بین، مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این یادواره اظهار کرد: ما امانت‌دار شهدا هستیم و جریان شهادت با فرهنگ ما عجین شده و به نحوی زنده کننده راه شهدا است. شهدا کار خود را به نحو احسن انجام دادند و ما امانت‌دار یادگاران در دانشگاه جامع علمی و کاربردی هستیم.

وی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیش از ۱۳ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر دارد که باید در این دانشگاه فرهنگ، ادبیات، ایثار و روحیه جهادی در جای جای فعالیت‌های دانشگاه مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به دنبال ارتقا توانمندی یادگاران شهدا است، اظهار کرد: این دانشگاه برنامه هدایت تحصیلی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته و همچنین نیاز سنجی دانشجویان برای ورود به بازار کار را دارد.

مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: می‌توان از روحیه‌ای که در دانش‌آموختگان وجود دارد به منظور ارتقا روحیه خود یاری و توانمندی بهره برد که اعتباراتی به منظور ایجاد اشتغال برای دانشجویان ترم آخر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این دانشگاه در نظر دارد بهترین مراکز در اختیار دانشجویان شاهد و ایثارگر قرار گیرد و مناسب‌ترین رشته‌ها برای این افراد معرفی شود.

پیش‌بین خاطرنشان کرد: امید است با همت مدیران، روسا و بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوان وظیفه خود را انجام داد و در جهت ارتقا روحیه فرهنگ وایثار در جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی گام برداشت.

در پایان یادواره از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهدای غواص و تنها شهید دانشگاه علمی و کاربردی استان با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

ارسال نظرات