رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد:در نخستین روز فروش ارز مجازی نفت پایه پترو این کشور ۷۳۵ میلیون دلار از این ارز را فروخته است، و نزوئلا این اقدام را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ابداع کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۲۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، گفت: در نخستین روز عرضه ارز مجازی نفت-پایه پترو این کشور ۷۳۵ میلیون دلار پترو فروخته است.

مادورو که از این اقدام به عنوان راه حلی برای شکستن تحریم‌های آمریکا یاد می‌کند، گفت: امروز ارز مجازی ایجاد شد که بسیار قدرتمند است.

رئیس جمهور ونزوئلا البته جزئیات فروش این ارز را منتشر نکرد اما این ارز مجازی پشتوانه ذخایر نفت‌، گاز، الماس و طلای ونزوئلا را دارد.

قرار است این ارز ماه آینده میلادی به صورت عمومی عرضه شده و مورد استفاده قرار گیرد و دولت ونزوئلا تضمین کرده است که پترو را به عنوان مالیات پرداخت و همچنین هزینه خدمات عمومی و یکی از مراجع قیمت‌گذاری نفت این کشور خواهد بود.

بنابه بیانیه دولت ونزوئلا این کشور متعهد شده است که استفاده از ارز مجازی رمزنگار پترو را در بازار داخلی این کشور رواج داده و اقبال عمومی آن در جهان هم توسعه بخشد.

هفته گذشته مقامات ونزوئلا گفتند که این کشور قصد دارد از دیگر کشورها نظیر قطر، ترکیه و برخی کشورهای خاورمیانه، اعضای اتحادیه اروپا و حتی آمریکا برای خرید پترو سرمایه‌گذار جذب کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است سرمایه‌گذاری در ارز مجازی پترو نقض تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس بوده چرا که تحریم‌های آمریکا به صورت فنی خرید پترو را توسط بانک‌های آمریکایی و سرمایه‌داران این کشور منع می‌کند.

در اوایل ماه دسامبر سال گذشته بود که دولت ونزوئلا ارز مجازی رمزنگار پترو را به عنوان روشی جدید برای شکل دادن به فعالیت‌های مالی بین‌المللی و توسعه اقتصادی منتشر کرد.

مادورو در معرفی نخستین ارز مجازی رسمی که از سوی یک کشور منتشر می‌شود، گفت: این مسئله سلطه پولی ونزوئلا را بالا می‌برد.

ارسال نظرات