خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت سردار شهید «سعید قهاری سعید» شهید شاخص سال 96 استان همدان با حضور معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۰۱۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

مراسم بزرگداشت شهید شاخص سال 96 استان همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم بزرگداشت سردار شهید «سعید قهاری سعید» شهید شاخص سال 96 استان همدان صبح امروز همزمان با سالگرد شهادت این شهید والامقام با حضور سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

این مراسم معنوی با حضور مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، همرزمان شهید و مردم شهیدپرور دارالمومنین همدان برگزار شد.

رونمایی از دو کتاب و یک نرم افزار موبایلی در خصوص سردار شهید «سعید قهاری سعید» نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود.

از سال 1391 شاهد معرفی شهدای شاخص در استان همدان بودیم که در همان سال شهید «ستار ابراهیمی»، در سال 1392 شهید «حسن صوفی»، در سال 1393 شهیده «منیره سیف» و شهید «علی چیت سازیان»، در سال 1394 شهید «حسن ترک» و در سال 1395 شهید «رسول حیدری» به عنوان شهدای شاخص استان همدان معرفی شدند و امسال نیز سردار شهید «سعید قهاری سعید» به عنوان شهید شاخص سال 96 استان همدان معرفی شد.

معرفی شهدای شاخص سال برای معرفی بیشتر شهدا و آشنایی نسل جوان و ترویج سیره شهدا در جامعه صورت می‌گیرد که از ثمرات آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ شهید «سعید قهاری سعید» در سال 1331 در روستای چنار علیاء از توابع شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود دوران ابتدایی را در روستا و بعد برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت به استان همدان شدند و در مدرسه عطار نیشابوری مشغول به تحصیل شدند.

ایشان از محضر علمای آن زمان بویژه آیت الله ملاعلی همدانی کسب فیض نمودند و در مسجد محل در زمینه های قرآنی فعال بودند.
در سال 1351 به خدمت مقدس سربازی اعزام می شوند. در سال 53 و 54 مبارزات انقلابی خود را شروع می کنند و چندین بار توسط عوامل رژیم دستگیر و شکنجه روحی و جسمی شدند.

در سال 56 جهت مبارزه با رژیم خودروی وانت باری خود را که تنها منبع تأمین معاش خانواده اش بود را می فروشد و اقدام به خرید یک قبضه اسلحه ژ3 می کند و تا سال 74 این اسلحه را داشتند و بعد از فرمان منوط بر تحویل سلاح‌ها اسحله خود را تحویل می دهد.

ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تعدادی از پاسداران و شهید همدانی مقدمات تشکیل سپاه همدان را فراهم می آورند و در سال 58 در پاوه در کنار شهید چمران و شهید زنده یاد متوسلیان حضور داشتند.

ایشان در سال 58 پس از صدور فرمان مبنی بر تشکیل بسیج توانست در طول 6 ماه 15 هزار نفر برادر و 5 هزار نفر خواهر را جذب بسیج نماید.

ایشان در طول زندگی خود 16 بار اسباب کشی داشته اند؛ در سال 59 به فرماندهی سپاه نهاوند منسوب می شوند و در طول خدمت خود 15 مسئولیت در رده های مختلف داشته اند آخرین پست شهید والا مقام فرماندهی لشگر 3 مهندسی حمزه سیدالشهداء ارومیه بوده است.

ایشان در پنجم اسفند ماه سال 1385 در ارتفاعات جهنم دره در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه 14 تن از پاسداران به درجه رفیع شهادت نایل گریدند. «روحش شاد و یادش گرامی باد»

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات