استاندار زنجان:

ضرورت بهره ‌مندی ظرفیت ‌های علمی و نجومی استان برای توسعه ستاره ‌شناسی

اینکه رصد شبانه ستارگان یکی از منابع و ظرفیت ‌های علمی و نجومی استان می باشد، لذا باید از این ظرفیت برای توسعه ستاره ‌شناسی استان و کشور، نهایت بهره ‌مندی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۹۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در آیین آغاز به کار هفتمین کارگاه عکاسی نجومی با عنوان «جهان در شب» گفت: رصدخانه زنجان، یکی از جاذبه ‌های گردشگری استان است.

درویش امیری افزود: با توجه به اینکه رصد شبانه ستارگان با بهره ‌مندی از پتانسیل دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه با حضور پروفسور ثبوتی به عنوان یکی از منابع و ظرفیت ‌های علمی و نجومی استان صورت می گیرد، لذا باید از این ظرفیت برای توسعه ستاره ‌شناسی استان و کشور، نهایت بهره ‌مندی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن می ‌فرماید زمین، آسمان، طبیعت و دریا را برای زندگی انسان ‌ها خلق کردم تا به زیبایی از آنها استفاده نماید و لذت ببرد و این ‌گونه مردم را در عظمت آفرینش و استفاده بهینه از آن ترغیب می ‌کند، اما هنگامی که انسان به زشتی از طبیعت استفاده می ‌کند، زیبایی ‌های آن از بین رفته و دیده نمی ‌شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: زیبایی ‌های آسمان، نامحدود است، انسان به هر اندازه ‌ای ماهر باشد، اما باز هم بخش اندکی از عظمت و زیبایی ‌های آسمان را می ‌تواند دریافته و لمس کند؛ چرا که خالق بزرگ، جهان هستی را کم ‌نظیر و با عظمت خلق کرده است و عکاسانی هم که وارد این حوزه می ‌شوند، به اندازه اندکی، توانایی دیدن آن را پیدا می ‌کنند.

درویش امیری افزود: ایران، اماکن پر جاذبه ‌ای برای بهره ‌مندی و لذت انسان ‌ها دارد که متاسفانه کمترین بهره ‌برداری از آن به عمل می‌آید.

وی اظهار داشت:  کویر ایران، ثروت و ظرفیتی بزرگ و گنج خفته ‌ای است که علاوه بر ظرفیت برای ایرانی ها، یک تفرجگاه بسیار بزرگ و دیدنی برای جهانیان به شمار می ‌رود؛ به ‌گونه ‌ای که طی سال ‌های 92 و 93، بیش از 450 هزار گردشگر خارجی، میهمان کشور بوده و با حضور در دل کویر، از شب ‌های آرام و زیبای آن لذت برده ‌اند.

استاندار زنجان گفت: بخشی از کویر ایران واقع در استان ‌های خراسان جنوبی و کرمان در مدت 20 الی 30 روز از سال، گرم‌ ترین نقطه جهان محسوب می ‌شود.

درویش امیری افزود: کویر ایران، سخت بوده و سرسختی آن، مانع نمود زیبایی اش شده است، لذا گرچه در ظاهر، مناطق کویری، فاقد لطافت و آسایش موجود در جنگل ‌هاست، اما با این حال، هرگز زیبایی ‌های مناطق کویری در جنگل ‌ها مشاهده نمی ‌شود.

 

 

ارسال نظرات