امام جمعه اردکان ضمن بیان اهمیت نماز در زندگی انسان گفت: موعظه عملی در رفتار دیگران اثرگذار است.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۹۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جمع عزاداران در فاطمیه اردکان با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: نماز اول وقت ونیکی به پدر و مادر از افضل اعمال است.
وی افزود: اقامه نماز اول وقت نشانه شیعه و مسلمانی است. اگر کسی نماز خود را درست کند همه امورش اصلاح می‌شود، زیرا همه اعمال تابع نماز است. باید به نماز اهمیت بدهیم.
امام جمعه اردکان به گوشه‌ای از زندگی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل عظیم الشأن ما که با آن نفس مسیحایی خود در قرن معاصر به اسلام زندگی دوباره بخشید و کالبد نیمه جان اسلام را حیاتی مجدد آفرید به مسائل عبادی توجه ویژه‌ای داشت. وقتی به زندگانی امام نگاه می‌کنیم می‌بینیم که یکی از امور اصلی، پرداختن به مسائل عبادی است. اگر ایشان آن نفوذ کلام داشت و توانست کشور را اینگونه اداره کند و در برابر تمام دنیای استکبار با عزت و قدرت بایستد بخاطر ارتباط قوی و معنوی با خداوند بوده است.
وی گفت: ما اگر بخواهیم در زندگی در برابر کوه مسائل و سختی‌ها ایستادگی کنیم باید ارتباط خود را با خداوند تقویت کنیم و نماز، مظهر ارتباط یک بنده با خداوند است.
حجت الاسلام شاکر در پایان به وظیفه والدین در مورد فرزندان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف پدر و مادر این است که فرزندان را با نماز آشنا کنند. تنها موعظه‌ای که در همه زمان‌ها می‌تواند در رفتار دیگران اثرگذار باشد موعظه عملی است. اگر انسان لذت نماز و مسجد را درک کرد حاضر نمی‌شود با چیز دیگری عوض کند.
ارسال نظرات