خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری بناب عصر روز گذشته در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان، گفت: در شهرستان بناب مبلغ 57 میلیارد ریال وام در قالب طرح‌های پشتیبان و وام روستایی اختصاص یافته است که تاکنون 253 طرح به مبلغ 49 میلیارد ریال در کمیته اشتغال به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۴۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین رفیعی سود بانکی تسهیلات پشتیبان را چهاردرصد و وام روستایی را هشت درصد اعلام و تصریح کرد: 15 طرح نیز در قالب وام‌های فراگیر در این شهرستان مصوب شده‌اند که میزان سود آنها 16 درصد است اما برش شهرستانی  این وام‌ها تاکنون مشخص نشده است.

وی در ادامه از عدم همکاری برخی از ادارات در خصوص ثبت‌نام اشتغال در سامانه رصد انتقاد کرد و گفت: برخی از ادارات در این زمینه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

رفیعی اعلام کرد: از 3 هزار و 200 نفر تعهد اشتغال شهرستان تاکنون 2 هزار و 500 نفر صاحب شغل جدید شده‌اند.

سرپرست فرمانداری بناب از اینکه بخش خصوصی در قبال ارائه طرح مبالغ هنگفتی از متقاضیان تسهیلات دریافت می‌کنند، گلایه کرد و گفت: بسیاری از این طرح‌ها به علت عدم کارشناسی موفق به دریافت وام نمی‌شوند، از این رو ادارات ذی‌ربط موظف به همکاری با متقاضیان جهت ارائه طرح هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بناب نیز در این جلسه از بیکار شدن 381 نفر در 11 ماه اول امسال و تشکیل پرونده بیکاری برای آنها خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 26 نفر مجدداً صاحب کار شده و پرونده 100 نفر نیز به شهرستان‌های خود ارجاع شده است.

صمد اخلاصی افزود: بررسی‌های به‌عمل آمده نشان می‌دهد یک سوم فرصت‌های شغلی شهرستان بناب توسط شهروندان دیگر شهرها تأمین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح کارورزی خاطرنشان کرد: تاکنون 359 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که سهم شهرستان بناب فقط 165 نفر است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بناب در پایان خاطرنشان ساخت: 19 واحد نیز در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

ارسال نظرات