خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: امر پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید اجتماعی شود تا بتوان از ظرفیت تمامی اقشار جامعه بهره گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۱۹۳۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

امر پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید اجتماعی شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدسعید شاهرخی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه ظرفیت مرکز نگهداری معتادان متجاهر (ماده16) تا پایان سال افزایش می یابد، اظهار داشت: ظرفیت این مرکز هم اینک برای نگهداری 100 معتاد پیش بینی شده که قرار است به 250 نفر ظرفیت برسد.

وی تصریح کرد: اداره کل بهزیستی مکلف به تعمیر و آماده سازی این مرکز است و اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این مرکز را نیز از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پیگیری و جذب کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: استانداری همدان نیز اعتباری برای افزایش ظرفیت این مرکز پیش بینی کرده است با این وجود نباید منتظر رسیدن اعتبار بود بلکه باید کار را شروع کرد.

وی وی با بیان اینکه امر پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید اجتماعی شود تا بتوان از ظرفیت تمامی اقشار جامعه بهره گرفت، افزود: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مکلف به بسترسازی برای حضور و مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر هستند.

شاهرخی تاکید کرد: اعضای این شورا نباید به انجام عملیات مبارزه و مقابله ای و انجام کار اداری اکتفا کنند بلکه باید فعال کردن مردم در قالب سمن ها مدنظر باشد.

وی ادامه داد: مشارکت و حضور مردم در هر عرصه ای توفیق را به همراه داشته است بنابراین باید در برنامه ریزی ها بستر بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان طرح ساماندهی تپه پیسا را ایده خوبی دانست و افزود: میراث فرهنگی ، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این محدوده اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در ساماندهی این محل باید به طور حتم ضوابط شهری و مسایل امنیتی و انتطامی لحاظ شود و در این باره معاونت عمرانی روند کار را تسریع کرده و تمامی موانع اداری رفع شود.

شاهرخی گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در بین دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر توزیع شده است.

وی افزود: 50 درصد اعتبارات این حوزه تخصیص یافته و مابقی آن آماده پرداخت است و تا یک ماه آینده دستگاه ها نسبت به جذب اعتبار باید تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات