کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی استان زنجان:
داشتن دلبستگی ایمن در کودکی باعث ایجاد خودباوری، روابط پایدار و قابل اعتماد، سهولت در اشتراک گذاشتن احساسات با دوستان و جستجوی حمایت اجتماعی در بزرگسالی می شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۹۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی استان زنجان در دوره آموزشی اختلال دلبستگی با تاکید بر فرزندان شبه خانواده گفت: دلبستگی یک پیوند عاطفی عمیق است که فرد در زندگی خود برقرار می کند و در زمان های پر استرس مانند احساس ترس و عدم اطمینان به آن نیاز پیدا می کند.

بهناز بلوری افزود: شکل گیری دلبستگی نا ایمن در کودکان منجر به ایجاد روابط ناسالم می گردد و می تواند به سو مصرف مواد ، افسردگی ، اضطراب ، بیماری های عروقی ، خودکشی ، سکته ، دیابت ، برونشیت و حتی مشکلات جسمی و روانی در فرد ختم شود.

وی اظهر داشت: فرصت برقرار نمودن رابطه نزدیک، کیفیت پرستاری و ویژگی های کودک و شرایط خانوادگی از مهمترین عوامل موثر بر دلبستگی می باشد.

کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: با برگزاری این دوره تلاش می شود تا شرایط لازم و صحیح برای شکل گیری دلبستگی ایمن در کودکان مراکز بوجود آید.

وی گفت: داشتن دلبستگی ایمن در کودکی باعث ایجاد خودباوری ، روابط پایدار و قابل اعتماد ، سهولت در اشتراک گذاشتن احساسات با دوستان و جستجوی حمایت اجتماعی در بزرگسالی می شود.

بهناز بلوری با اشاره به حضور 56 کودک در مراکز بهزیستی گفت: دوره اختلال دلبستگی با تاکید بر فرزندان شبه خانواده برای 30 نفر از مسئولین فنی ، مربیان و مددکاران مرکز شیرخوارگاه و مراکز غیر دولتی بمدت 2 روز در سالن کنفرانس بهزیستی استان زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات