آموزش فرآیندی دیربازده است و باید در این راستا مسیرهای درآمدزایی را نیز به فارغ‌التحصیلان آموزش دهیم.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۸۹
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: صاحبان مشاغل با بهره‌مندی از نیروی‌های فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهره‌مند شوند و دانش‌آموختگان نیز از این طریق آموزش‌های آکادمیک را با محیط واقعی کار تلفیق می‌کنند.

محمدرضا انصاری با بیان این‌که جوشکاری زیر دریا یکی از دیگر برنامه‌های مهم آموزش مهارت‌های تخصصی در فنی و حرفه‌ای استان است، افزود: آموزش مهارت‌جویان از بهار سال آینده در سد گلابر و سد تهم آغاز می‌شود، این رشته در برخی نقاط کشور به شدت مورد نیاز است.

وی اظهارداشت: آموزش فرآیندی دیربازده است و باید در این راستا مسیرهای درآمدزایی را نیز به فارغ‌التحصیلان آموزش دهیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در فنی و حرفه‌ای تسلط مربیان به زبان تخصصی است

محمدرضا انصاری با اشاره به اینکه این‌که فقرزدایی و ایجاد اشتغال فلسفه وجودی فنی و حرفه‌ای است، افزود: این سازمان توسعه مهارت برای لایه‌های اجتماعی مختلف را در دستور کار دارد.

وی با بیان این‌که بیش از ۴۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه علوم کامپیوتر هستند، ادامه داد: با تسلط بر مهارت استفاده از ابزارهای الکترونیکی می‌توان راه را برای استفاده صحیح از دانش نوین و فضاهای مجازی ایجاد کرد.

انصاری با تأکید بر این‌که دانش‌آموختگان رشته‌های علوم کامپیوتر با تولید محتوا می‌توانند درآمد قابل‌توجهی داشته باشند، تصریح کرد: در کنار این آموزش‌ها باید مهارت زندگی به جوانان را نیز آموزش دهیم.

وی با بیان این‌که ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی از وظایف فنی و حرفه‌ای استان است، ابراز کرد: با ورود تکنولوژی جدید در حوزه آی.تی و آی.سی.تی موضوع شبیه‌سازی برای ارائه آموزش در بخش‌هایی که خرید تجهیزات در آن‌ها مقرون به صرفه نیست در برنامه‌های آموزشی قرار گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به انعقاد قرارداد با دانشگاه زنجان و یک شرکت‌دانش بنیان عنوان کرد: براساس این قرارداد آموزش‌های مهارتی در رشته‌هایی که هزینه‌های سنگینی برای تامین تجهیزات دارند، با شبیه‌سازی و تحت عنوان واقعیت مجازی ارائه می‌شوند.

وی بیان کرد: صنایع خودرو و آبیاری هیدروپونیک که مربوط به مدیریت بحران آب در کشور است، دو محور مهم برای آموزش‌های واقعیت مجازی است و محتوای این آموزش‌ها آماده و در مراکز در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد و تا پایان امسال از این طرح‌ها رونمایی می‌شود.

انصاری با اشاره به این‌که در آموزش واقعیت مجازی کارآموزان در یک کارگاه مجازی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در این آموزش‌ها کارآموزان همانند محیط واقعی آموزش‌های مهارتی را توسط ابزارهای مخصوص تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به صنایع خودرو و با بیان این‌که گام نخست آموزش‌های واقعیت مجازی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی استان است، خاطرنشان کرد: تکنولوژی خودرو مدام در حال تغییر است بر این اساس علم مکاترونیک که سه رشته مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر را شامل می‌شود در سرفصل‌های آموزشی قرار گرفته است.

 

 

 

ارسال نظرات