معاون سیاسی پدافند هوایی محرم:

بصیرت مهم‌ترین سلاح حضرت زهرا (س) بود/ انقلاب اسلامی محصول جهاد است

معاون سیاسی پدافند هوایی محرم گفت: بصیرت مهم‌ترین سلاح حضرت زهرا (س) بود که در بخش‌های مختلف نمود پیدا کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۳۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهدی قزوینی در گردهمایی دبیران درس آمادگی دفاعی مدارس شاهرود، با اشاره به موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ جهادی اظهار کرد: ذات انقلاب اسلامی پاک و طیب و حلال است؛ ولی آنچه به او عارض شده، باعث ایجاد اشکالاتی شده است.
وی افزود: الگوی زنان ما فاطمه‌ زهرا (س) هستند؛ چراکه هر کدام از بانوان دیگر در یک بعد الگو و اسوه هستند. حضرت مریم نماد پاک‌دامنی، آسیه نماد پشت پا زدن به دنیا با وجود همسر فرعون بودن، مادر حضرت موسی (ع) نماد تن‌ دادن به رضای الهی و گذشتن از فرزند برای کسب رضای الهی، خواهر موسی نماد مدیریت و همسر حضرت موسی دختر شعیب نماد حیا و عفاف است.
معاون سیاسی پدافند هوایی محرم تصریح کرد: امروز حیا وجه گمشده جامعه ماست؛ حضرت زهرا (س) نماد همه مواردی است که بیان شد. ایشان تبدیل به الگویی بی‌بدیل در تاریخ شده است که فقط از شوهرش دفاع نکرد، بلکه از ولایت و امامت با یک حرکت جهادی دفاع کرد.
وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز متأسفانه با مفاهیم به‌صورت سلیقه‌ای برخورد می‌شود؛ بصیرت فقط سیاسی نیست و مفهوم جهاد فقط جنگ نیست، بلکه یکی از حداقل‌ها و وجوه جهاد نظامی است.
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی ادامه داد: مهم‌ترین سلاح حضرت زهرا (س)، بصیرت بود و نه‌فقط وجه سیاسی‌اش یعنی اندیشه و عمل و هر علل حق‌مدارانه در حوزه‌های مختلف تربیت فرزند و علوم اسلامی و ما جهاد را فهم نکردیم.
قزوینی با بیان اینکه عدم پیوند نسل جوان با انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی داشته است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین واژگانی که انقلاب با آن شکل گرفت، جهاد است که در متن دین و باور و اندیشه و عمل انقلابی ماست.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی محصول جهاد است و امام، انقلاب را با اندیشه و عمل آغاز کرد. جهاد یعنی تلاش و کوشش به‌طور مطلق و اسلام یک نوع زیست را به بشر معرفی می‌کند و آن زیست جهادی است که در رفتار و منش حضرت زهرا (س) می‌بینیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار