امام جمعه شاهرود گفت: فرهنگ فاطمی نیاز امروز جامعه است و در برهه کنونی، باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جدی گرفته شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۲۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهید حجت‌الله خانلرخانی عصر امروز در حسینیه روستای قاسم‌آباد شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود در این مراسم در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بی‌بی دو عالم (س)، با بیان اینکه شهدا با اقتدار به حضرت زهرا (س) از حریم اسلام و ولایت دفاع کردند، اظهار کرد: شهدا با حرمت در مسیر فرهنگ علوی و فاطمی این انقلاب را به پیروزی رسانده و حفظ کردند و ما اگر می‌خواهیم در مسیر آن‌ها باشیم باید مدافع حریم ولایت بوده و به حضرت زهرا (س)‌ اقتدا کنیم.
وی افزود: فرهنگ فاطمی نیاز امروز جامعه است و باید بدان توجه کرد و در مسیر گسترش آن گام برداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان در این مسیر راهگشا و کمک باشد.
در این مراسم، محمدعیسی عبداللهی، دوست و هم‌رزم شهید با بیان اینکه حجت‌الله جوانب متدین و انقلابی، خوش‌رو و خوش‌طبع، مهربان و بامحبت بود، اظهار کرد: این جوان دوست‌داشتنی پیرو ولایت بود و ما سال‌ها با هم بودیم و با هم زندگی می‌کردیم و دوران راهنمایی و دبیرستان را با هم سپری کردیم و در این مدت او فعال بود و با منافقین به مبارزه آشکار می‌پرداخت و بعد از کلاس درس می‌گفت، برویم برای مبارزه با گروهک‌های در سطح شهر.
وی افزود: در عملیات نیز با هم بودیم که شهید شد و چون آتش دشمن شدید بود، شب بعد برای عقب بردن او آمدید که دیگر اثری از او نبود.
در این مراسم، مداح اهل بیت (ع) به مرثیه‌سرایی در وصف حضرت زهرا (س)‌ و شهدا پرداختند.
پیکر شهید حجت‌الله خانلرخانی بعد از ۳۵ سال تفحص و شناسایی شد و به آغوش مادر پیر و چشم‌انتظارش بازگشت و تنها شهید روستا لقب گرفت.
همچنین قبل از این مراسم امام جمعه شاهرود با حضور در منزل شهید خانلرخانی با مادر این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها