مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در موضوع نیروی انسانی، از نظر کمی و کیفی اصلاً وضعیت خوبی نداریم حتی با نگاه حداقلی و در افق 1400 اگر فکری نشود، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۱۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با ارائه گزارشی از وضعیت موجود آموزش و پرورش تهران اظهار داشت: نیروی انسانی ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه آن هم با اولویت دوره ابتدایی تربیت می‌شود، اما در خانواده برای تربیت تقریباً وضعیت خوبی نداریم و دستگاه یا نهادی متولی سرمایه‌گذاری روی خانواده‌ها در این موضوع نیست.

وی افزود: پدران و مادران نه تربیت درست را بلدند و نه کسی به آنها آموزش می‌دهد و اغلب آنها وقت کافی هم برای موضوع تربیت ندارند، پس فقط آموزش و پرورش باقی می‌ماند که آن هم با چالش‌های متعددی دست در گریبان است.

باقری اضافه کرد: در موضوع نیروی انسانی، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی اصلاً وضعیت خوبی نداریم حتی با نگاه حداقلی و در افق 1400 اگر فکری نشود، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص وضعیت فضای آموزشی این شهر گفت: ما به لحاظ فضای آموزشی جزو سه، چهار استان آخر کشور هستیم و در سال 1400 جمعیت دانش‌آموزی ما به عدد یک میلیون و سیصد و چهل و شش هزار خواهد رسید و به 246 مدرسه ابتدایی جدید با حداقل 9 کلاس با لحاظ متوسط 30 نفر در یک کلاس، نیاز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: حدود 6800 کلاس درس تهران همین امروز باید تخریب و بازسازی شوند و 9900 کلاس هم نیاز به مقاوم‌سازی دارند، تعداد زیادی از مدارس به لحاظ مکانی باید اصلاح و جابه‌جا شوند مثلاً مدارسی با کوچه‌های 2 متری یا مدارسی که در کنار اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها هستند، مدارسی هم وجود دارد که اینها خانه ـ مدرسه هستند یعنی اصولاً منزل مسکونی بوده‌اند و به ناچار به عنوان مدرسه استفاده می‌شوند.

باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش شهر تهران 4 راهبرد و سیاست برای حل موضوعات و مشکلات در نظر گرفته است، گفت: مهم‌ترین راهبرد بحث ارتقای کیفی آموزش و جایگاه مدرسه است، اعتقاد من این است که اگر قرار باشد آموزش و پرورش درست شود باید وضعیت مدارس را درست کرد و بیشترین امور را به دست مدارس سپرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: رویکرد اصلی ما باید محور کردن مدرسه باشد و بعد از آن راهبرد نهادینه کردن یادگیری فرهنگی، تربیتی است که در سند تحول نیز روی آن تأکید شده است.

باقری عنوان کرد: باید مدرسه در هر جایی که قرار گرفته، یک پله بالاتر برده شود؛ برای رسیدن به این هدف باید روی ارتقای توانمندی مدیران و معلمان کار کرد.

وی گفت: ما چاره‌ای نداریم جز آنکه روی توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس هرچه بیشتر کار کنیم و امور بیشتری را در نظام آموزشی کشور به دست توانای نیروهای کارآمد مدارس بسپاریم.

منبع؛ خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات