معاون سازمان بسیج رسانه گفت: رسانه‌ها بایستی با توجه به رسالت خود و با تکیه بر ظرفیت‌های خود زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند.
کد خبر: ۸۹۹۱۸۰۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام و المسلمین ذکریا نیکویی معاون بسیج رسانه کشور با اشاره به اهمیت فاصله گرفتن رسانه‌ها از حواشی و پرداختن به مطالبات اصلی مردم و انقلاب گفت: رسالت اصلی رسانه بازگو کردن مطالبات و ایجاد دغدغه تحقق آنهاست اما امروزه برخی از رسانه‌ها با فاصله گرفتن از رسالت مطالبه‌گری بیشتر در پی گروه گرایی هستند.

وی افزود: امروز مهمترین مسائل و دغدغه‌های جامعه در دو واژه اقتصاد و فرهنگ خلاصه می‌شود و راه حل این دو واژه تحقق اقتصاد مقاومتی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

معاون سازمان بسیج رسانه کشور  تاکید کرد: رسانه‌ها بایستی با توجه به رسالت خود و با تکیه بر ظرفیت‌های خود زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند زیرا یکی از مبنایی ترین اصول تحقق اقتصاد مقاومتی مبحث تولید واشتغال  است که بدون فرهنگ سازی از طریق رسانه ها امکان پذیر نیست.

نیکویی بیان داشت: با توجه به جنگ نرم رسانه‌ای گسترده دشمنان داخلی و خارجی مهمترین رسالت بسیج رسانه جهت دهی افکار عمومی در جهت اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و طبعا سستی در این عرصه منجر به مشکلات متعددی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تعالی رسانه‌ها اذعان داشت: رسانه‌های محلی در کنار تمام نعمت‌های خود می‌توانند نقمت هم باشند زیرا در صورت استفاده ناصحیح از توان خود طبعا منجر به ایجاد اختلاف و تشنج در سطح جامعه خواهند شد.

نیکویی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف نیاز به ایجاد باورهای جدید فکری دارد زیرا سال‌هاست که عموم مردم با تصوراتی اشتباه نسبت به مصرف در جامعه زندگی کرده‌اند و بدون اصلاح فرهنگ مصرف امکان تحقق اقتصاد مقاومتی وجود نخواهد داشت.

معاون سازمان بسیج رسانه کشور  افزود: با توجه به جمعیت ۷۵ میلیونی کشور رسالت رسانه‌ها در عرصه فرهنگ سازی بسیار سنگین است و عرصه اقتصاد مقاومتی امروز تنها راه حل عبور از مشکلات اقتصادی کشوراست.
وی  استان کرمان را الگوی مناسب اقتصادمقاومتی عنوان کرد و در همین راستا طبق هماهنگی که با استانداری کرمان صورت گرفت از بازدید اصحاب رسانه ازدستاوردهای پروژه های اقتصادمقاومی استان کرمان  در روز دوشنبه خبرداد.
نیکویی هدف از این اردو را رصد اصحاب رسانه از روند پروژه های اقتصادمقاومتی استان کرمان عنوان کرد و ابراز داشت:  با انعکاس اخبار و پیامدهای مثبت موجب تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات