نشست «زن و خانواده انقلابی» با سخنرانی «طیبه خبازیان» مشاور و استاد حوزه در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۷۷۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از بافق، در این نشست « خبازیان» با بیان روایتی از پیامبر (ص) گفت: در آینده زنانی پیدا می‌شوند در حالی که پوشیده اند، برهنه اند؛ هوس بازند و دل فریب؛ مو‌های خود را طوری جلوه می‌دهند که مانند کوهان شتر است، داخل بهشت نمی‌روند در حالی که بوی بهشت زیاد از فاصله دور فهمیده می‌شود.
این کارشناس خانواده افزود: رکن و اساس خانواده زن است به گونه‌ای که زن بالاترین جایگاه را در اسلام دارد؛ همانطور که پیامبران رسالت هدایت مردم را بر عهده دارند زن هم نقش تربیتی دارد.
وی اظهار کرد: سکون و آرامشی که در زن است هدیه‌ای از جانب خدا به مرد می‌باشد، و نقش همسرداری او در آیه ۲۱ سوره روم آمده، به گونه‌ای که زن می‌تواند امنیت و آرامش را به مرد هدیه کند.
این مشاور حوزه با اشاره به انجام همزمان چند کار توسط زن با بیان سخنی از امام راحل (ره) گفت: ایشان فرمودند: زن علاوه بر نقش فرزند داری و همسرداری می‌تواند در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز فعالیت کند.
خبازیان در ادامه سخنان امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام زنان را مؤثر در پیروزی انقلاب دانستند و زنان طاغوت را به زنان جاهلیت خواندند و گفتند زنان دوره ما مثل یک مورچه روی سنگ سیاه حرکت می‌کنند که خودشان را خیلی راحت به اسم آزادی در معرض نامحرم قرار می‌دهند.
ارسال نظرات