معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه شیر مدارس در سال جاری پیش‌بینی شده است که تاکنون این اعتبار ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۸۹۹۱۷۴۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

ه گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج،  علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث شیر مدارس، اظهار داشت: این موضوع یک فعالیت بین دستگاهی است که برای اجرای آن، ۴ دستگاه دیگر باید کارهای آن را انجام دهند و وزارت آموزش‌ و پرورش در حلقه آخر این مجموعه فعالیت‌هاست و صرفاً مجری برنامه است.

وی درباره وضعیت اعتباری شیر مدارس گفت: از نظر اعتبار، برای سال جاری دو سهم اعتباری پیش بینی شده است؛ سهم اول ۹۵ میلیارد تومان از محل اعتبار تبصره ۵ قانون بودجه برای پرداخت مطالبات سال گذشته است که هفته گذشته موفق به دریافت و ابلاغ آن به استان‌ها شدیم تا آنها بتوانند بدهی سال گذشته شیر مدارس را تسویه کنند؛ سهم دوم اعتباری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه شیر در سال جاری است که تا کنون این اعتبار ابلاغ نشده است.

الهیار ترکمن با اشاره به مصاحبه اخیر دبیر انجمن صنایع لبنی درباره اعلام منتفی شدن شیر مدارس اظهار داشت: در حوزه شیر مدارس دستگاه‌های دولتی مسئول هستند و اگر خبری مبنی بر منتفی شدن برنامه شیر مدارس منتشر شود، باید توسط این دستگاه‌ها باشد و اگر اعلامی غیر از این‌ دستگاه‌ها گفته شود، معتبر و رسمی نیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش، علت اصلی تأخیر در شیر مدارس را محدودیت منابع دانست و گفت: این معاونت دو طرح جایگزین برای اجرای برنامه به سازمان مدیریت ارائه کرده است و امیدواریم در صورت موافقت با این طرح‌ها به‌زودی اجرا شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات