خبرهای داغ:
«مجید قیصری» گفت: چون در سطح کشور مجله‌ای که به‌صورت تخصصی به ادبیات داستانی بپردازد نداریم. همه تلاش می‌کنند به گونه‌ای فضای ادبی پویا باشد و در شرایط فعلی بار زنده نگه‌داشتن این فضا بر دوش جشنواره‌های متعدد ادبی است.
کد خبر: ۸۹۹۱۷۱۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید قیصری با اشاره به کارکرد جشنواره‌ها اظهار کرد: نویسندگان باید برای نوشتن، انگیزه داشته باشند، در این راستا جشنواره‌ها می‌توانند انگیزه لازم را برای نویسندگان ایجاد کنند.
این داستان‌نویس افزود: اگر قرار باشد کار اساسی و جدی صورت گیرد می‌توان به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها توجه داشت و از همه مهم‌تر این است که راهکاری جدی پیدا کرد که این بی‌انگیزگی را از بین ببرد.
وی تصریح کرد: بهبود شرایط اجتماعی برای نویسندگان منجر به انگیزه می‌شود، برای مثال: وقتی تیراژ کتاب و حق تألیف پایین است و مجلات تخصصی ادبی وجود ندارد که فعالیت نویسندگان را منعکس کند، جشنواره اگرچه انگیزه می‌دهد اما به‌عنوان یک درمان کوتاه‌مدت است و در انگیزه دادن به نویسندگان اثرات بلندمدت ندارد.
وی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند آسیب هم داشته باشد گفت: معتقدم درهر حرکت و فعالیت هنری آفاتی وجود دارد؛ ولی مهم این است که ببینیم هدف اصلی از هر فعالیت هنری چیست؟ جشنواره‌ها فی نفسه حرکت مثبتی محسوب می‌شوند چون به‌دنبال استعدادیابی هستند.
قیصری در پایان تأکید کرد: بااینکه درزمینه داستان‌نویسی در حوزه هنری قزوین شاهد اتفاقات خوبی هستیم اما هنوز آن‌طور که بایدوشاید نویسندگان در قزوین گام بلندی برای پیشرفت برنداشته‌اند؛ قزوین بضاعت‌های زیاد اجتماعی و تاریخی دارد که مغفول مانده؛ نویسندگان می‌توانند با دست‌مایه قرار دادن وقایع تاریخ و اجتماعی قزوین آثار خوبی را خلق کنند.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها