خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تلگرام آفتی که فرهنگ و تربیت اسلامی را نشانه رفته است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها در جهت ترویج فرهنگی دینی را با تلگرام از بین می برند گفت: مدیریت تلگرام دست دشمن است این در حالی است که در داخل کشور متخصصان مدعی اند که از دستمان ساخته است اما چرا به دستشان نمی دهند؟
کد خبر: ۸۹۹۱۷۰۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز درنشست کارگروه فرهنگ و تربيت ديني شورای فرهنگ عمومی استان اظهارداشت: پیداست در همه مجامع کارگروه ها اهم آنها مسئله آموزش و تربیت است.

وی با بیان اینکه شروع نماز با سوره فاتحه الکتاب است عنوان داشت: ربوبیت پروردگار بر حکمتی که نسبت به هر طبقه ای از موجودات قرار داده از آنهایی که تحت تربیتی ما اسمش را طبیعت می گذاریم و آنهایی که پرورش آنها تحت عنوانی است که اسمش را غریزه  و در مورد انسان اسمش را دین و شریعت می گذاریم.

نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه شریعت همین است که انسان آموزش  و پرورش پیدا کند افزود: اهم پیام همه پیغمبران "یذکیهم و یعلمهم" است و چنانچه این مسئله انجام شود برای مابقی مسائل نمی خواهد فصل جداگانه ای باز کنید.

وی متذکر شد: همه مشکلات، ضعف ها، عقب ماندگی و خرابی ها به خاطر این است که انسان جایگاهش را در جهت تربیت الهی پیدا نکرده بعد به عنوان حیوان بالفعل همواره مشغول خرابکاری است.

عبادی ادامه داد: کارگروه فرهنگ و تربيت ديني نسبت به تعلیم و تربیت اسلامی که فرهنگ باید بر این اساس تعلق بگیرد مهمترین مسئله است و قطعا ما باید در این جهت مصوبه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دو مسئله است یکی اینکه تربیت و تزکیه را صورت دهید مانند درختی که باید به آن برسید که رشد کند و به ثمر برسد و یکی دیگر اینکه رفع و دفع آفات کنید و این اقدامات در این کارگروه باد انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در بخش اول باید نسبت به همه عواملی که می توانند در تربیت و تعلیم موثر باشد با مصوباتی که داریم تاثیر بگذاریم. بر آموزش های خانوادگی، کلاسیک و رشته های تخصصی دیگر کار کنیم که آموزش ها همراه تربیت و تزکیه باشد.

وی عنوان کرد: اگر دین و دانش از هم جدا شوند بدترین خطر در کمین بشر است یعنی دین بدون دانش سر از خرافه در می آورد و دانش بدون دین تیغ دادن در کف زنگی مست قرار می گیرد.

عبادی با بیان اینکه عواملی که در فرهنگ و تربیت دینی موثرند خانواده ها هستند گفت: چگونه می توانیم در خانواده ها نفوذ پیدا کنیم  و در جهت کمک آنها در زمینه اینکه به فکر نسل آینده باشند راهکار دهیم؟

وی با بیان اینکه در صدا سیما و روزنامه ها برنامه های ویژه داشته باشیم افزود:  برنامه مساجد باید به صورت تخصصی کار شود و صرفا یک مراسم نباشد.

امام جمعه بیرجند افزود: در برنامه های مذهبی و سیاسی که در طول سال داریم  گفته ها ، شعرها و شعارها و مداحی ها را همراه با  پیام کنیم که صرفا یک مراسم نباشد زیرا  این همه امکانات و مخاطب در سایر کشورها نیست.

وی با بیان اینکه برای رفع آفات چه کار کنیم؟ گفت: امروز نسل نوجوان ما را به تباهی می کشانند یکی از مصوبات اعتراض به تلگرام است که از نظر قانونی هم درست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جزء مصالح و سیاست های کلی نظام است که غیر از رهبری هرکس دخالت کند جرم است که نباید اینکار انجام دهند اما انجام می دهند و باید اعتراض کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها در جهت ترویج فرهنگی دینی را با تلگرام از بین می برند متذکر شد: مدیریت تلگرام  دست دشمن است این در حالی است که در داخل کشور متخصصان مدعی اند که از دستمان ساخته است چرا به دستشان نمی دهند؟

عبادی تصریح کرد: آموزش انگلیسی باید باشد نه برای کودک 5 ساله که در فرهنگش تاثیر می گذارد و رسما کلاس رقص و آشنا کردن بچه با لهو ولعب دارند. هم باید در جهت آنچه باید مقدماتش را فراهم کنیم پیش بینی شود و هم در جهت رفع و دفع آفات موجود در مصوبات اعتراض شود.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها