به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بانه ویژه برنامه‌ای بمناسبت شهادت دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور پایوران و سربازان در محل نمازخانه ستاد سپاه بانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۸۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام ابوالفضل نخعی در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه حضرت فاطمه (س) گفت: در مقام حضرت زهرا (س) روایات زیادی آمده است که دلالت بر بزرگی مقام ایشان در نزد خداوند می­کند بطوریکه درباره هیچ کدام از معصومین با این تعابیر صحبت نشده است و احادیث پیامبر اکرم (ص) در بیان شان و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) هم در منابع شیعه و هم در منابع برادران اهل سنت آمده است.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا علی‌ها السلام در نظر پیامبر اسلام جایگاه بلندی داشت و نمی‌توان برای چنین منزلتی حدی تعیین کرد و این برخورد‌ها صرف احساسات و عاطفه نبود، بلکه علاقه او ناشی از وسعت روح و شخصیت برجسته و محبوبیت والای حضرت فاطمه علی‌ها السلام نزد خدا بود.

حجت الاسلام نخعی با اشاره به مرحله تکون جسمانی حضرت زهرا علی‌ها السلام از مرحله آغاز تا آخرخاطرنشان کرد: این مرحله از خلقت حضرت زهرا به دستور خدا و محصول عبادت و ریاضت‌های چهل شبانه روز رسول اکرم صلی الله علیه و آله بود و این همه به سبب شخصیت بی همتای حضرت زهرا علی‌ها السلام است و آن حضرت چنین برنامه‌ای را آن هم به دستور خدا، در مورد هیچ یک از فرزندان خویش انجام نداد، که نشان دهنده عظمت وجود چنین بانوی عالی قدری است.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فاطمه را ام ابی‌ها می‌خواند و گزارش‌های بسیاری در این مورد وجود دارد که این لقب را خود پیامبر (ص) به حضرت فاطمه (س) داده است.

حجت الاسلام نخعی، صداقت، پاکدامنی، ایمان، شوهرداری، تربیت فرزند و ولایت مداری حضرت زهرا را از دیگر ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگ اسلام برشمرد و افزود: در بیان شان و عظمت این بانوی بزرگ همان بس که پیامبر (ص) رضای خداوند را در گرو رضایت ایشان قرار داده است.

گفتنی است که مدیحه سرایی در مدح و رثای حضرت زهرا (س) و مراسم سینه زنی از دیگر برنامه‌های مراسم سوگواری دخت نبی مکرم اسلام (ص) بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات