در جمع پاسداران سپاه دلوار عنوان شد:
صبح امروز سرهنگ عیسی اندرخور مربی عقیدتی سیاسی در جمع پاسداران مرکز مقاومت بسیج امام حسین (ع) دلوار به بیان اثرات تکنولوژی بر سبک زندگی امروزی پرداخت.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۷۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دلوار، وی یکی از مهمترین اثراتی که تکنولوژی به زندگی ما داشته است را تغییر سبک زندگی دانست که در حقیقت سلایق و زیبایی شناختی ما نسبت به زندگی را بطور کامل عوض کرده است. لذا وقتی سبک زندگی را عوض می کند یعنی محیط را هم عوض کرده و برای توده مردم، یک نظام اخلاقی و فرهنگی جدید که مبتنی بر عضویت در یک نظام غیر واقعی و مجازی می باشد را ایجاد می نماید.

اندرخور در خصوص تاثیرات فراوان تکنولوژی و فناوری های امروزی بر سبک زندگی جوامع مختلف عنوان داشت: امروزه فناوری ها در کنار تاثیرات مثبت بر روی سبک زندگی تاثیرات منفی زیادی نیز داشته به حدی که خواه یا ناخواه با وجود اثرات مثبت و منفی فراوان آن جزو لاینفک و جدانشدنی زندگی های امروزی شده است.

وی در ادامه تاثیرات منفی تکنولوژی های امروزی من جمله اینترنت و شبکه های اجتماعی را این گونه برشمرد: تاثیراتی همچون کاهش تمرکز فکری فرد، کاهش آستانه صبر، کاهش چشمگیر خلاقیت، تغییر در الگوی خواب افراد،کاهش ارتباطات غیر مجازی در اجتماع، تنبلی حافظه و گوشه گیری افراد و صدها تاثیر منفی دیگر که در استفاده نادرست از فناوری  و تکنولوژی های امروزی نهفته هستند.

این مربی عقیدتی در پایان اظهار داشت: تاثیرات فناوری ها و تکنولوژی های جدید بر سبک زندگی در بسیار از مواقع به صورن ناخودآگاه صورت می گیرد دانستن همین امر بایستی سبب هوشیاری ما شده تا پیش از پدید آمدن پیامد های سوء این فناوری های نوین آن ها را حدس زده، نشانه شناسی کرده و به دنبال چاره جویی موثر باشیم.

پایان خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها