خبرهای داغ:
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت :

داده های آموزشی مبتنی بر پژوهش برای دستیابی به نتایج تربیتی

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت : ما در حوزه پژوهش، شعاری را سرلوحه امور خود قرار داده ایم و شعار ما داده های آموزشی مبتنی بر پژوهش است که این داده ها در بستر فرهنگی به نتایج تربیتی دست یابد.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۶۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین حجت الاسلام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی پژوهشگران و منتخب مدیران آموزش و پرورش استان‌ قزوین که با حضور سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان استانی صبح امروز(چهارشنبه) در سالن همایش های اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد بیان کرد: در حال حاضر موضوع تحول را همه با هم پیش می بریم و در مسیر تعالی و پیشرفت باید این راه را بدون در نظر گرفتن کاستی ها طی کنیم.
وی گفت: یک معلم همچنان که ایفای تقش می کند، موضوع تحول را کارگردانی می کند و این کار، امری گروهی و مشترک است.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در امر تحول، پژوهش است. هیچ کاری نباید بدون پیوست پژوهش باشد و در همین خصوص هر فعالیتی در پی کاری فرا تحلیلی و کارشناسی شده باشد.
حجت الاسلام محمدیان عنوان کرد: فعالیت هایی که بدون پژوهش انجام می شود معمولا رنگ می بازد و از همین رو در حوزه برنامه ریزی درسی هیچ اقدامی بدون پژوهش انجام نمی شود.
وی افزود: کتاب های درسی در آموزش و‌ پرورش تغییر پلکانی داشته اما این مطالب هرگز و ناگهانی تغییر نیافته چرا که تمام مطالب و کتب پس از پژوهش های فراوان به رشته تحریر درآمده و در قالب کتب درسی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شعار این حوزه خاطر نشان کرد: ما در حوزه پژوهش آموزش و‌پرورش، شعاری را سرلوحه امور خود قرار داده ایم و شعار ما داده های آموزشی مبتنی بر پژوهش است که این داده ها در بستر فرهنگی به نتایج تربیتی دست یابد.
حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: اگر اقدام پژوهی های معلمان جمع آوری و مورد تحقیق قرار گیرد می توان اقدامات علمی مناسبی را انجام داد چرا که در این کار برکات، شکوفایی و استعدادهای زیادی نهفته است.
وی ضمن اشاره به کتاب های درسی اضافه کرد: تعدادی کتاب های جدید التالیف را منتشر کردیم که اقدامی رو به جلو است و می توان گفت که کتاب های فعلی از کتاب های پیشین بسیار بهتر و پرمحتواتر است.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما می خواهیم یک ایرانی مسلمان با فرهنگ ایرانی، مقید پرورش دهیم که عاملی پاک در امر خدمتگزاری به میهن باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار