استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت زهرا(س) از جمله انسان‌هایی است که در قبل، در زمان حیات و بعد از حیات خود تأثیرگذار بوده است و اگر وجود این بانو را درک می‌کردیم وضعیت جامعه ما این نبود.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۵۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب در چهاردهمین سوگواره فاطمی، هفتمین یادواره شهدای اصناف و یادبود شهدای مدافع حرم و یادواره شهدای شهرداری نکا در مصلای نکا با اشاره به چگونگی وجود انسان‌ها در زندگی اظهار کرد: برخی از انسان‌ها آمد و رفت‌شان خیر و برکتی برای مردم ندارند و زندگی‌ دنیا و آخرت‌شان دارای برکت برای جامعه نیست.

وی افزود: برخی دیگر افرادی هستند که دیده می‌شوند اما برای برآورده کردن شکم و شهوت، مقام، مسؤولیت و مطامع مادی هستند و برای به دست آوردن پست و مقام به هر کاری دست می‌زنند اما به چه قیمتی؟

این استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: اگر قرار است انسان برای دنیا، خوار و ذلیل شود، پستی است؛ دنیا گریزپا است و برخی برای این دنیا تلاش می‌کنند و در بازار هر کاری می‌کنند تا اسم و عنوانی به دست آورند، نمی‌شود و به فراموشی سپرده می‌شوند.

این راوی دفاع مقدس گفت: اگر کارهای ما برای خداوند نباشد؛ زندگی حیوانی است که خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود و نگاه‌ها با این افراد است اما دل‌ها با این افراد نیست.

ترابی‌نسب ادامه داد: فرزندان آخرت، مال، زن، زندگی، فرزندان خود را فدای اهل بیت(ع) کرده و هزینه می‌کنند و این هزینه‌ها هر چه مخفی‌تر باشد این افراد، بلندتر می‌شود.

وی یادآور شد: اینکه تظاهر به خوب بودن کنیم، خوب نیست و باید از این رفتار دست برداشت و اعمال خود را خالص برای خداوند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه شهدا، علما، صلحا و عارفان دارای زندگی ارزشمند هستند، خاطرنشان کرد: این افراد زندگی معنوی و روحانی دارند و بعد از زندگی دنیا، زندگی آخرتی ماندگار دارند و قدم‌ها و حرکات‌شان بر مبنای زندگی اهل بیت(ع) است.

ترابی‌نسب گفت: بازار مسلمانان باید بازار شیرین و کمک به افراد باشد و طوری نباشد که طمع کنیم؛ اگر می‌خواهیم بازار ما بازار شهیدپرور باشد باید لقمه حلال باشد؛ جامعه را بازار می‌تواند با لقمه، کسب و کار حلال شکل دهد.

وی اظهار کرد: باید کسب و کاسبی حلال را یاد گرفته و بدانیم بازاریان واسطه رزق هستند و لذا باید برای روزی حلال تلاش شود؛ تا رزق مردم را به دست آوریم؛ نه اینکه بازار فقط چشم‌نواز باشد و این بازار نمی‌تواند اردوگاه امام زمان(عج) باشد.

این راوی دفاع مقدس با اعلام اینکه برخی زندگی معنوی دارند و زندگی دنیایی و آخروی آنان برای مردم تأثیر گذار است؛ اظهار کرد: برخی دیگر از افراد هم زندگی الهی دارند؛ بقیة‌الله در زمین هستند و قبل از حیات، در حیات و بعد از حیات و زندگی برای جامعه اثرگذار هستند.

ترابی‌نسب اضافه کرد: شهدای ما عشق خاکریز، ولایت ، حضرت زهرا و مادر بودند و عملیات‌هایی که رمز یا فاطمه زهرا(س) بود؛ خیلی از بچه‌های ما از صورت یا پهلو زخمی شدند و به شهادت رسیدند.

وی افزود:  این روزها تابوت شهدا به درون مجلس می‌آید و سخت‌ترین زمان، زمانی است که تابوت را از درون جمعیت به بیرون می‌کشند و مردم دل ندارند از این شهید جدا شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت زهرا(س) از جمله انسان‌هایی است که در قبل، در زمان حیات و بعد از حیات خود تأثیرگذار بوده است و اگر وجود این بانو را درک می‌کردیم وضعیت جامعه ما این نبود.

هفتمین یادواره 22 شهید اصناف شهرستان نکا، یادبود شهدای شهرداری نکا و چهاردهمین سوگواره فاطمی با حضور مسؤولان شهری و استانی و همچنین کسبه و بازاریان این شهرستان در مصلای نکا برگزار شد.

این مراسم  با سخنرانی حجت‌الاسلام ترابی‌نسب و با مداحی و نوای حاج عباس طهماسب‌پور و قرائت قاری برجسته استاد حاج محمدجواد حسنی همراه بود.

شهرستان نکا 430 شهید مدافع انقلاب و وطن و 6 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها