خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در نرجه گفت: حضرت فاطمه (س) سیده نساء عالم از اول خلقت تا قیامت است و سروری و سیادت حضرت انتها ندارد.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۵۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه (س) که در مسجد موسی بن جعفر (ع) نرجه برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) آنقدر در حق پدر مهربانی کردند که پیغمبر (ص) ایشان را «ام ابیها» نام نهادند چرا که حضرت فاطمه (س) خلاء مادر را برای حضرت جبران کرده بودند.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) معلم همه امامان(ع) ما هستند، افزود: حضرت زهرا (س) «ام الائمه» یعنی مادر همه امامان(ع) هستند و در بسیاری از روایات داریم که ائمه اطهار (ع) می‌فرمایند مطالب بسیاری را از صحیفه فاطمیه (س) آموخته‌ایم.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت مریم (س) جایگاه بسیار عظیم و والایی نزد خداوند داشتند به طوری که خدا ایشان را آیه و نشانه معرفی کردند و ملائکه فرمودند ای مریم ما حرف خدا را آوردیم، خدا تو را برگزیده است، پاک و مطهر قرار داده است، و تو را در میان زنان عالم به عنوان بزرگ‌ترین با عظمت‌ترین زن انتخاب کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ائمه اطهار (ع) در پاسخ به این سؤال که حضرت مریم (س) سیده نساء عالمین هستند یا حضرت فاطمه (س) فرمودند حضرت فاطمه (س) بزرگ‌ترین زنان اهل عالم و حضرت مریم (س) نیز بزرگ‌ترین زنان اهل عالم هستند!
وی در این خصوص ادامه داد: ائمه اطهار (ع) فرمودند حضرت مریم (س) بزرگ‌ترین زنان عالم در زمانه و عصر خودشان هستند اما حضرت فاطمه (س) بزرگ‌ترین زنان عالم از اول تا آخر عالم و در قیامت هستند و سروری و سیادت حضرت انتها ندارد.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اگر یک زن می‌خواهد بنده خدا باشد، مربی خوبی برای فرزندانش باشد، همسر خوبی برای شوهرش باشد، بنده خوبی برای خدا باشد، پیرو خوبی نسبت به اهل بیت (ع) باشد، شاگرد خوبی برای قرآن و مکتب الهی باشد و در همه زمینه‌های زندگی موفق باشد، باید فاطمه (س) را بشناسد و تحت تربیت آن حضرت قرار گیرد.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: حضرت فاطمه (س) در حدیثی فرمودند شیعه و پیرو ما بهترین‌های اهل بهشت هستند و همه آن‌هایی که محبت ما را در دل‌هایشان دارند بهترین‌های اهل بهشت هستند و این تفسیر حضرت شامل حال مسیحیان نیز می‌شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها