خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین کانون های فرهنگی هنری مساجد را از مراکز مهم فرهنگی دانست و بر لزوم توجه مسئولان به این حوزه و استفاده از ظرفیت های آن تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۳۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبر اسکندرنژاد صبح امروز(چهارشنبه) در نشست با کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: حضور امروز ما در این نشست برای عرض خداقوت و خسته نباشید است.
وی ادامه داد: یکی از نکات لازم ددر مواضع مدیریتی بحث تعامل است چراکه اگر تعامل به نحو مطلوب وجود نداشته باشد کار به خوبی پیش نمی رود و ما سعی کردیم این بحث را مورد توجه قر ار دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضافه کرد: نکته دیگر اینکه متأسفانه برخی از تشکیلات تعریف سازمانی و اداری ندارند که از جمله این مجموعه ها، کانون های مساجد است و شما با روحیه ایثار و بسیجی وار به فعالیت ها ادامه می دهید که این تلاش ها جای تشکر دارد.
وی با اشاره به اهمیت تنوع فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: یکی از تأکیدات وزارتخانه و متولیان فرهنگی این است که کار در این حوزه از یکنواختی و تکرار بیرون آید و این امر رخ داده است و جنس و تنوع کار فرهنگی روز به روز رونق و فروغش بیشتر می شود.
اسکندرنژاد به تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: تصویب این اساسنامه یک گام به سمت شکل گیری و سازماندهی است و این را به فال نیک گرفته و به سهم خود هرجا لازم باشد گام برمی داریم.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های مساجد تصریح کرد: در دیدار با مسئولان این نکته که کانون های فرهنگی هنری مساجد از مراکز مهم فرهنگی است و کمتر دیده می شود، بازگو می کنیم تا توجه شان بیشتر شود.
در ادامه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری فعالیت های مختلفی در بحث کانون های مساجد انجام گرفته است به طوری که با وجود خوب نبودن وضعیت اعتباری، ٤٧ میلیون تومان به کانون های مساجد مساعدت شد که جای تشکر از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین وجود دارد.
حجت الاسلام علی رمضانی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، حضور اعضای کانون های مساجد در دوره اندیشه های آسمانی، اجرای برنامه های مختلف به مناسبت ١٩ مهر و غیره از جمله برنامه های ما در سال جاری بود و با توجه به اینکه مسئولیت کمیته مساجد بر عهده ما بود برنامه های متعددی در مساجد به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا کردیم.
وی تأکید کرد: ٢٩٢ پایگاه اوقات فراغت ما در ایام تابستان فعال بود و با توجه فعالیت کانون ها در حوزه اوقات فراغت، لازم است این مجموعه در ارزیابی برنامه های اوقات فراغت در استان دیده شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: برگزاری دوره آموزشی مدیران کانون ها و دوره تربیت مربی نماز از دیگر برنامه ها در سال جاری بود و با وجود مشکلات در حوزه اقتصادی از رونق فعالیت ها کانون ها کاسته نشد و امیدواریم حرکت ها رو به جلو تداوم داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه ١٨ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم، برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متعدد به مناسبت این روز انجام گرفته است که برگزاری مراسمی به مناسبت ١٨ اسفند و دیدار با ائمه جمعه در شهرستان ها از جمله این برنامه ها است.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها