عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سهولت دسترسی به قرص برنج را نگران کننده خواند و گفت: عرضه این قرص باید محدود شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۵۵۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، منوچهر جمالی در واکنش به مرگ 109 نفر در پایتخت طی 9 ماهه امسال به دلیل مسمومیت با قرص برنج،گفت: بیشترین مصرف قرص برنج در استان های شمالی است در واقع در گذشته برای ماندگاری و نگهداری از برنج و جلوگیری از آفات قرص را به برنج اضافه می کردند اما بعدها به تبعات خطرناک این قرص برای انسان ها پی بردند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، افزود: افراد به دلیل مشکلات روانی تصمیم گرفتند با قرص برنج خودکشی کنند و به تدریج در استان های شمالی به ویژه گیلان تعداد خودکشی ها با قرص برنج افزایش یافت و بخش اعظم فعالیت و کار متخصصان پزشکان قانونی و مسمومیت بر روی خودکشی با قرص برنج بود.

وی سهولت دسترسی به قرص برنج را نگران کننده خواند و گفت: در گذشته دسترسی آسان به این قرص تنها برای نگهداری از برنج بود و آن را از مغازه ها تهیه می کردند؛ این قرص وارداتی است البته بعدها مشابه آن در کشور تولید شد و ترکیبات بسیار کشنده دارد بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه ها تهیه کنند.

جمالی با بیان اینکه قرص برنج باید در اختیار داروخانه های گیاهی و با نسخه عرضه شود، ادامه داد: مرگ و میرهای ناشی از قرص برنج باید بررسی و علت یابی شود؛ افرادی که دست به خودکشی می زنند به انحای مختلف با انواع آسیب های اجتماعی روبرو هستند و در واقع افزایش روز افزون آسیب های اجتماعی نقش عمده ای در افزایش خودکشی ها دارد و تا زمانی که مشکلاتی مانند طلاق، بیکاری و مشکلات اقتصادی حل نشود با این معضل در کشور روبرو خواهیم بود.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، تصریح کرد: برای پیشگیری از خودکشی ها آسیب های اجتماعی باید کنترل و مدیریت شوند که مهمترین راهکار آن ایجاد اشتغال و حمایت های اقتصادی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: انتظار می رود سه قوه با تلاش هماهنگ در جهت رفع مشکلات سد راه تولید و اشتغال گام های اساسی بردارند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

ارسال نظرات