حجت‌الاسلام الهامی‌نیا:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از سیره حضرت زهرا(س) است

اساد حوزه و دانشگاه گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران پنجه در پنجه ابرقدرت ها انداخته است جز با فاطمه كوثر و زهرای اطهر (س) نیست.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۷۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مركزی؛ حجت‌الاسلام الهامی نیا استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت شهید «مرتضی ایزدی» كه بعد از 29 سال پیکر مطهرش به میهن بازگشت، به بیان ویژگی های خاص حضرت فاطمه زهراء (س) پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در حدیثی می فرماید «بعد از ارتحال پیغمبراسلام این غم جدایی برای حضرت فاطمه(س) خیلی سخت بود و خداوند جبرئیل را می فرستاد و این بانوی بزرگ اسلام را از احوالات آینده بشریت باخبر می كرد»، از روایت مختلف بر می آید كه جبرئیل مرتب خدمت حضرت فاطمه(س) می رسید.

وی افزود: درعالم هستی همانند حضرت فاطمه (س) وجود ندارد و نخواهد داشت و این مقام آنقدر بالاست كه جبرئیل وسیله وحی از طرف خداوند متعال به فاطمه(س) بوده است و این حضرت آنقدر دارای عظمت و بزرگی بود كه وقتی به نماز می ایستادند 70 هزار فرشته به وی سلام می كردند وفرشته‌های مقرب درگاه الهی به فاطمه(س) می‌فرمودند «خداوند شما را برگزیده، شما را پاكیزه كرده و شما را به سروری تمام زنان عالم قرار داد».

این استاد حوزه و دانشگاه حضرت زهرا(س) را مدافع حریم ولایت و انقلاب اسلامی را در مسیر ولایت دانست و گفت: انقلاب اسلام و حرکت شهیدان برای پاسداری از این انقلاب همگی نشات گرفته از مکتب ولایتمداری حضرت زهرا(س) است؛ عظمتی هم که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرده است به برکت حضرت زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با تاکید بر اینکه امروز خط فاطمه (س) و علی (ع) خط شهداء، ولایتمداری، انسانیت، ایثار، كوثر و توحید است که در برابر استكبار جهانی ایستاده است، گفت: زهرا (س) از این حوادث امروز خبردار بود و می دانست كه مردان مردی در آخرالزمان می‌آیند كه با تمام وجودشان برای حفظ و بقای اسلام تلاش می کنند.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند «در آخرالزمان جوان‌هایی می آیند كه ایمان می آورند و صدها شهید برای نام خدا می دهند»، حضرت زهرا(س) از آینده ای خبردار بود كه جوانانی انقلابی می آیند و با شهامت و از خودگذشتگی در مقابل ظلم می ایستند و آمریكای جنایتكار را به زانو در می آورند، فاطمه زهراء (س) از احوالات عالم و از ظهور آخرین فرزندش كه آخرین بخش كوثر است خبردار بود و اینها بود كه از غم این بانوی بزرگ كم می كرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به این موضوع که در آینده افرادی مثل سیدحسن نصراله، سردارسلیمانی و بیش از 230 هزار شهید جمهوری اسلامی می آیند و ندای غریبانه  سیدالشهداء را در دوره‌ای از زمان چنان فریاد می زنند كه استكبار جهانی و متحدانش در برابر این فریادهای جوانان اسلام زانو می زنند.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا ادامه داد: حضرت فاطمه (س) الگویی برای تمام بشریت است؛ و اگر در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، عرفانی، فرهنگی از آن حضرت الگو بگیریم بی شک به سعادت دست می یابیم. خداوند راه بهشت را بدون حضور حضرت زهرا(س) باز نمی كند و این است كه امام زمان(عج) می فرمایند «من از مادرم فاطمه زهراء الگو می گیرم»

وی با اشاره به دلیل تشییع شبانه و پنهان بودن قبرحضرت زهرا(س) گفت: این‌ها برای این است که جریان سیاهی كه علیه فاطمه (س) حركت كرد، محكوم شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به عرفان، غیرت و احساس مسئولیت حضرت فاطمه (س) اشاره كرد و گفت: این عرفان و غیرت از رگ های شیعه جوشید و در برابر استکبار و ظلم ایستادند و امروز شاهد آزادسازی موصل هستیم، جمهوری اسلامی ایران پنجه در پنجه ابرقدرت ها انداخته است و اگر تا پیش از این تئوری پردازغربی پایان تاریخ را با لیبرال دموكراسی غرب می دیدیند با پیروزی انقلاب اسلامی همین آنان به پایان تاریخ با اندیشه ها و نظریه های امام مسلمانان كه امام راحل است، اذعان دارد و این جز با فاطمه كوثر و زهرای اطهر (س) انجام نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خط و راه حضرت زهراء (س) ادامه دارد تا انشاالله به ظهور حضرت حجت(عج) ختم شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار