خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشریح دوران زندگی حضرت فاطمه (س) و اشاره به ساده زیستی آن حضرت گفت: ساده زیستی رهبری نیز ریشه در فرهنگ فاطمی دارد و مسوولان باید از این رفتار الگو بگیرند.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۹۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: فردی که الگوی دیگران است نباید به سمت تجمل‌گرایی برود و آنچه امروز برای مردم اهمیت دارد، دوری از تجمل‌گرایی در جمع مسؤولان جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی سعیدی در «سوگواره یاس نبوی» ویژه سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) که ظهر امروز در حسینیه امامزاده حسین(ع) با حضور مردم انقلابی و شهیدپرور شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: فردی که الگوی دیگران است نباید به سمت تجمل‌گرایی برود و آنچه امروز برای مردم اهمیت دارد، دوری از تجمل‌گرایی در جمع مسؤولان جامعه اسلامی است.

وی ضمن اشاره به دوران حیات حضرت زهرا(س) افزود: اینکه مقام معظم رهبری زندگی خود را با مردم ضعیف جامعه تطبیق می‌دهند، ریشه در فرهنگ فاطمی دارد که مسؤولان هم باید از این رفتارها الگوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در دوره‌ای به حمایت حضرت زهرا(س) توانست اسلام را زنده نگه دارد که خطبه‌خوانی حضرت زهرا(س) و به خصوص خطبه فدکیه مورد اهمیت است.

حجت اسلام سعیدی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در آن دوره که ولایت به فعالیت ایشان نیاز داشت، وظیفه خود دانست که با خواص در خصوص جایگاه ولایت صحبت کرده و تذکر بدهد و امروز باید ولایی بوده و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز زن خدمتگزار خانه نیست بلکه مدیر خانه است، ادامه داد: مردان همسران خود را از انقلاب جدا نکنند و بانوان هم با تأسی از حضرت فاطمه‌زهرا(س) مدیر خانه خود بوده و از مسیر انقلاب خارج نشوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مطرح کرد: بعد از دوران فتح مکه، رژیم جاهلی ساقط شد و ابوسفیان‌ها، ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها کنار رفته و امروز قدرت و رهبری به دست انقلابیون افتاده که باید حافظ انقلاب و دستاوردهای آن باشند.

حجت اسلام سعیدی با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: خدامداری، ولایت‌مداری، استقامت، ایثار، فداکاری، ساده‌زیستی در اخلاق و زندگی از ویژگی‌های بارز این بانوی دوعالم است.

وی توضیح داد: ای کاش دولتمردان هم امروز از گرایش به تجملات و زر و زیور دنیا فاصله می‌گرفتند چراکه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری از آفات دین و اخلاق اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به غیبت حضرت مهدی(عج) گفت: عصر غیبت، عصری است که مردم باید منتظر واقعی امام زمان(عج) باشند و با رعایت موازین اسلامی و به کار بردن آن در زندگی زمینه ظهور را مهیا کنند چراکه زمینه ظهور زمانی مهیا می‌شود که مردم تشنه واقعی باشند.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها