عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات برای جامعه اسلامی بی‌عفافی است و دشمن می‌خواهد به این مسئله دامن بزند و همواره به دنبال طرح نقشه از طریق مجازی و غیرمجازی برای ترویج فرهنگ بی‌عفتی هستند.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۷۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان خراسان رضوی؛ آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی،  شب گذشته در مراسم سوگواره یاس نبوی که  در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه سیره و روش حضرت فاطمه زهرا (س) برای بشریت الگو است، عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) از مظلومیت شهادت مادرشان بسیار رنج می‌بردند و در سخنان امام صادق (ع) و امام جواد (ع) کاملا مشهود است که این بانوی بزرگوار با مظلومیت به شهادت رسیدند.

وی گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) در جهان مثل و مانند ندارد، و قرآن کریم پیرامون بحث شخصیت می‌فرماید: «هرکس در پایه شخصیتی که دارد ملکه‌ای در آن ایجاد شده و بر اساس آن پرورش پیدا می‌کند».

آیت‌الله عبدخدایی با بیان اینکه اعمال افراد بر پایه شخصیت آنان صورت می‌گیرد، ابراز کرد: اگر فردی دروغ می‌گوید از نظر روانشناسی قطعا کمبود درونی دارد و به واسطه دروغ می‌خواهد کمبود‌های وجودی خود را جبران کند.

وی گفت: تمام بدی‌ها یی که از انسان سر می‌زند با دل، قلب و باطنش ارتباط دارد، مثلا اگرشخصی خودخواه است این رفتار در باطن او پرورش می‌یابد که همه چیز را برای خود می‌خواهد.

وی در ادامه افزود: فردی که خیرخواه است یک شبه به چنین شخصیتی تبدیل نشده بلکه یک عمر با این خیرخواهی تربیت و رشد یافته که امروز به عنوان فرد خیرخواه از دست و زبان او خیر می‌بارد.

آیت‌الله عبدخدایی با بیان اینکه افراد دارای خصوصیات مختلفی هستند، عنوان کرد: این امر یک بحث علمی و اجتماعی است که حتی دانشمندان با یکدیگر در زمینه شکل گیری شخصیت افراد اختلاف نظر دارند.

وی اضافه کرد: دانشمندان علم ژنتیک قائل بر این هستند که رفتار فرد به وراثت او بستگی دارد و هر خلق و خویی که در انسان وجود دارد مربوط به خود او نیست، بلکه این رفتار از پدر و مادر و جدش به وی منتقل می‌شود.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در نظریه اسلامی شخصیت انسان علاوه بر وراثت به نحوه تربیت بستگی دارد چرا که فطرت انسان زمان تولد مانند تخته سفیدی است که هرگونه او را تربیت کنند به همان شکل پرورش می‌یابد.

آیت‌الله عبدخدایی هر دو عنصر وراثت و تربیت را در تشکیل شخصیت فرد مهم برشمرد و افزود: به همین دلیل در مکتب اسلام به انتخاب همسر از خاندان پاک توصیه شده تا ثمره این ازدواج تولد فرزندانی پاک باشد ضمن اینکه تعالیمی در خصوص تربیت فرزندان در آیات و روایات تشریح شده است.

وی گفت: علاوه بر اینکه ژنتیک و تربیت در پرورش اخلاق انسان تأثیرگذار است، اختیار خود انسان نیز در شکل گیری شخصیتش مهم است لذا شاکله شخصیت انسان مرکب از این سه بعد تربیت، وراثت و انتخاب مسیر در طول زندگی است.

آیت‌الله عبدخدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) دو بعد طبیعی و ماورا طبیعی دارند، عنوان کرد: این بانوی بزرگوار از وجود پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) آن هم بعد از اسلام و بعد از اینکه پیامبر مفتخر به وحی الهی شدند تولد یافتند.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه اطهر (س) در بستر وحی پرورش یافتند و بعد از رحلت مادر بزرگوارشان، تسکین‌دهنده اندوه پدر بودند همچنین بعد از هجرت به مدینه در همه عرصه‌ها با پدر و همسر همراه بود و اولین نفری بود که آیات وحی به گوشش می‌رسید.

وی افزود: این بانو‌ی بزرگ در بستر انقلاب در کنار شهادت، رنج جهاد، فداکاری و ایثار پدر رشد کرد به همین دلیل از نظر علمی، عبادت، پارسایی، ایثار و ... در رأس بود.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت زهرا (س) به علوم الهی بسیار اهمیت می‌دادند خطبه حضرت که تا به امروز به صورت یادگاری باقی مانده نشان از این بانوی عالمه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها در دوران پهلوی گفت: در آن زمان در دانشگاه بی‌حجابی و علم با یکدیگر تلفیق شده بود و خانواده‌های متدین احساس می‌کردند اگر دخترانشان دانشگاه بروند، بی‌حجاب می‌شود لذت ترجیح می‌دادند که دختر به خاطر حفط حجاب باسواد نشود.

آیت‌الله عبدخدایی اظهار کرد: در سال اول انقلاب ۱۵۷ هزارنفر دانشجو داشتیم که این رقم به ۴ میایون رسیده و در حال حاضر بانوان زیادی به تحصیل می‌پردازند و خوشبختانه به لحاظ نیروی متخصص کشور بی نیاز است.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آن‌هایی که بخواهد عفاف خود را از دست بدهند به دین خیانت می‌کنند، ابراز کرد: بی‌عفافی آفت علم است و لازمه عالم بودن رعایت اصول اخلاقی و اس

آیت‌الله عبدخدایی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) بسیار به عفاف و حجاب مقید بود، بیان کرد: یکی از وصیت‌هایی که حضرت فاطمه (س) به حضرت علی (ع) داشتند این بود که «بعد از شهادت برای اینکه حجم بدنش نمایان نشود تابوتی درست کنند»، و سرانجام طبق وصیت خود مخفیانه درشب به خاک سپرده شد.
 
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات برای جامعه اسلامی بی‌عفافی است و دشمن می‌خواهد به این مسئله دامن بزند و همواره به دنبال طرح نقشه از طریق مجازی و غیرمجازی برای ترویج فرهنگ بی‌عفتی هستند.

آیت الله عبد خدایی در پایان بیان کرد: امروز صفوف نماز جماعت و عفاف بانوان ایران در دنیا نشانگر عزت و عظمت انقلابی ما است که دشمن به دنبال ضربه زدن بر پیکره این دو شاخصه خصوصا حجاب و عفاف بانوان است.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها