مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان مختلف استان همراه با تشییع پیکر مطهر لاله‌های بی‌نشانی بود که با گذشت سال‌ها دوری از وطن در میان تجمع باشکوه مردم شهیدپرور و انقلابی قرار گرفتند و با بدرقه مردم ولایی تشییع و خاکسپاری شدند.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۶۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همزمان با سراسر کشور مردم ولایت‌مدار استان مرکزی نیز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شب گذشته و امروز عزادار شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) شده و اشک ماتم ریختند.

دوستداران مکتب اهل بیت(ع) با برپایی مراسم سینه زنی، نوحه خوانی و راه انداختن دستجات عزاداری در سوگ حضرت زهرا(س) گریستند و یاد آن حضرت را گرامیداشتند و بار دیگر عشق و ارادت خود به خاندان نبوت به نمایش گذاشتند .

عزاداران امروز با برپایی دسته‌جات و راه‌اندازی تجمعات عزاداری در میادین شهرها و نیز اماکن متبرکه و مذهبی استان نسبت به ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) عرض ارادت کردند.

شهرستان‌های مختلف استان میزبان لاله‌های مجنون

در شهرستان اراک هیئت‌های مذهبی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی عزاداری کرده و با برپایی مراسم سوگواری در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س)، مصلی بیت‌المقدس این شهرستان، حسینیه‌ها و تکایا ارادت و عشق خود را به بانوی عصمت و طهارت، دختر پیامبر(ص) ابراز داشتند.

مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان اراک همراه با تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی ایزدی» همراه بود، شهیدی که پس از گذشت 29 سال پیکر پاکش به زادگاهش بازگشت و مورد استقبال مردم شهیدپرور و انقلابی این شهرستان قرار گرفت.

درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) اکثر مورخان و سیره نویسان شیعه اتفاق نظر دارند که این حادثه جانسوز در ماه جمادی به وقوع پیوست، ولی در اینکه کدام یک از 2 ماه جمادی الاولی و جمادی الاخر بوده است، اتفاق نظر ندارند، زیرا برخی از آنان معتقدند که آن حضرت، پس از رحلت پدرش پیامبر (ص) تنها 75 روز و برخی دیگر می گویند 95 روز زنده بودند.

تشییع پیکر 16 شهید گمنام در شهرهای استان مرکزی

جمعی از مردم مومن و خداجوی شهرهای غرق‌آباد، میلاجرد، آشتیان، هندودر، جاورسیان، آستانه و زاویه هم به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ضمن برپایی مراسم عزاداری میزبان لاله‌های در خون خفته‌ای بودند که پس از سال‌ها به خاک وطن بازگشته بودند، سرداران بی‌نشان که اگر چه در گمنامی هستند ولی هر گوشه گوشه کشور یادشان گرامی و نامشان زنده است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و طبخ غذاهای نذری از دیگر ویژگی‌های برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در شهرستان‌های استان بود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات