کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» همزمان با برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی در ایام دهه مبارک فجر با استقبال خوب مردم به چاپ چهارم رسید.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۶۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ این کتاب به خاطرات شفاهی علی میرقطبی از نحوه‌ی ساخت مستند «انقلاب در سبزوار» که با دوربین هشت میلی‌متری خود از تمامی اتفاقات راهپیمایی مردم سبزوار علیه رژیم پهلوی فیلم گرفته است، می‌پردازد.

مستند «انقلاب در سبزوار» روایتی از شکل‌گیری تظاهرات مردمی از مهر سال ۵۷ تا پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن بوده است. علی میرقطبی در این مستند مهم‌ترین رویداد‌ها و حوادثی که در جریان این تظاهرات از روز‌های خونین تظاهرات مردم در ۹ و ۱۲ محرم سال ۵۷ تا سفر پرحادثه تبلیغی علما و فرهنگیان سبزوار به اسفراین و محاصره مردم در ششتمد توسط نیرو‌های شهربانی اتفاق می‌افتد را به تصویر کشیده است.

هشت میلی‌متر از انقلاب» از نخستین کتاب‌های واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار می‌باشد که چاپ چهارم آن در تیراژ دو هزار نسخه از سوی «نشر معارف» منتشر و همراه با نسخه DVD مستند «انقلاب در سبزوار» به قیمت ۶ هزار تومان عرضه شده است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه بزرگ کتابخوانی «هشت میلی‌متر از انقلاب» تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند با تهیه کتاب از مراکز توزیع (با تخفیف) و ارسال پاسخنامه، از هدایای ویژه ۲ کمک هزینه سفر به عتبات‌عالیات و ۴۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها