مدیرکل بهزیستی استان تهران، در مراسم معرفی مدیر جدید بهزیستی شهرستان ری:

بهزیستی در بحث بودجه ای از آخر دوم است

خبرگزاری بسیج: مدیر جدید اداره بهزیستی شهرستان ری در مراسمی با حضور دکتر اصغر باقری، مدیرکل بهزیستی استان تهران، موسوی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار ری و جمعی از نمایندگان ادارات و پرسنل بهزیستی معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۷۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر اصغر باقری، مدیرکل بهزیستی استان تهران، در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اراده بهزیستی شهرستان ری، با اشاره به آیه دو سوره مائده، اظهار داشت: خطاب این آیه همکاران و پرسنل ادارات بهزیستی هستند که در کارهای نیک با هم مشارکت و همکاری دارند اما در کارهای شر هم افزایی ندارند. کارکنان بهزیستی در حوزه مسائلی فعالیت می کنند که همه اش نیکی و پرهیز از تعدی و ظلم به مظلومان و نیازمندان است. مقام معظم رهبری هم در جلسه ای که با مسئولان بهزیستی دارند بر این موضوع تاکید می کنند و این نشاندهنده ماهیت خیر کار ما است و هر کسی در این مسیر قرار می گیرد باید این آیه را سرلوحه کار خودش قرار دهد و رفتارش بر این آیه استوار باشد.

 وظیفه ما مدیران، کارشناسان، کارمندان، خیرین و نیکوکاران در بهزیستی این است که افراد نیازمند جامعه از نوزادی که در خیابان سر راه قرار می گیرد تا سالمند رها شده سر چهار راه که کرامت انسانی آنها بنا به دلایل جسمی، ذهنی و اقتصادی خدشه دار شده است را ساماندهی و مراقبت کنیم و بهزیستی در این عرصه خیلی خوب توانسته فعالیت کند.

سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه برنامه هایی که برای ساماندهی و تحقق اهداف خود دارند که بخشی از آن با بهزیستی مرتبط است؛ آسیب های اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری است و برای ساماندهی آسیب های اجتماعی هر شش ماه یک بار جلسه ای در حضور ایشان برگزار می شود. اعتیاد و طلاق از آسیب های اصلی مطرح شده و دغدغه رهبری است که در دستور کار ما قرار دارد. هر چند که بهزیستی هیچ نقشی در افزایش طلاق و اعتیاد ندارد و حاصل عدم پوشش برنامه های توسعه ای بوده که اگر خروجی آن مثبت نباشد این زخم کهنه مشتری ما شده و جمعیت هدف ما را بیشتر می کند و بیش از چند دهه برنامه مدیریت و کنترل و کاهش آن به دست شما پرسنل بهزیستی است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیتی که در جامعه وجود دارد طرح جامع سند مداخله در طلاق به منظور کاهش و کنترل طلاق در دستور کار است که در کمیته فرهنگی پیشگیری استانداری تا پنج شش ماه دیگر مصوب خواهد شد.

باقری اذعان کرد: بهزیستی بر اساس مطالعات و پژوهش های مجلس در بحث بودجه ای از آخر دوم است و بخشی از کارهایی که بر عهده بهزیستی گذاشته شده مربوط به سازمان هایی است که به ما تحمیل شده است بدون اینکه منابع مالی آن به ما تفویض شده باشد.

وی با قدردانی از سید محمد رحیم فاضلی نژاد، مدیر سابق اداره بهزیستی شهرستان ری، خاطر نشان کرد: شهرری یکی از قوی ترین شهرستان های ما در بین 16 شهرستان استان تهران است که عمده برنامه های پایلوت به خاطر مدیریت خوب این منطقه به شهرستان ری واگذار می شد و به خاطر همین ظرفیت مدیریت بهزیستی شهرستان تهران با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر را به آقای فاضلی نژاد واگذار کردیم. وی اظهار امیدواری کرد: خانم رجایی مدیر جدید اداره بهزیستی شهرستان ری با بیش از دو دهه فعالیت در بهزیستی بیش از پیش ظرفیت های جدیدی را فراهم کند تا ری همچنان به عنوان برترین شهرستان مطرح باشد.

 

 

ارسال نظرات