سرپرست سازمان عمران و بازآفريني فضاهاي شهري شهرداري زنجان:
توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی و محله های حاشیه ای و اقشار کم درآمد و ساماندهی بافت های ناکارآمد و روستایی الحاقی به شهر از وظایف سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری می باشد.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۴۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  سرپرست سازمان عمران و بازآفريني فضاهاي شهري شهرداري زنجان با اشاره به اینکه در زنجان نیز همچون سایر شهرها برخی از پهنه‌ها به صورت فرسوده است، گفت: سیاست‌گذاری بازآفرینی شهری از طرف  ستاد استانی در حال انجام است که شهرداری نیز در این رابطه وظایف خود را اجرایی خواهد کرد.

داود نوری افزود: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری وظایف مختلفی دارد که بر اساس آن طرح‌های مربوط را اجرایی می‌کند.

 وی به انجام مدیریت تهیه و اجرای طرح های موضوعی و موضعی بازآفرینی فضای شهری مبتنی بر طرح های جامع و تفصیلی در قالب بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری، توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی و محله های حاشیه ای و اقشار کم درآمد و ساماندهی بافت های ناکارآمد و روستایی الحاقی به شهر اشاره و اظهار داشت: از دیگر وظایف این سازمان مدیریت اجرای طرح ها و پروژهای عمرانی و احداث ساختمانها و تاسیسات عمومی مورد نیاز شهر، حمایت از ساخت و تولید مسکن اجتماعی متناسب با هویت شهری در محدوده و محله های هدف طراحی و اجرای برنامه های انگیزشی مالی برای تحقق و اجرای طرح ها و برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی محدودها و محله های هدف از قبیل صکوک،اوراق مشارکت، تسهیلات و است.

 سرپرست سازمان عمران و بازآفريني فضاهاي شهري شهرداري زنجان تصریح کرد: نگهداری و بهره برداری از ابنیه و بافت های تاریخی شهر و حفظ و احیاء منظر تاریخی با هماهنگی سازمان ذیربط و ایجاد سامانه اطلاعات،پایش و ارزیابی طرح های بازآفرینی و عمرانی شهر نیز از دیگر وظایف این سازمان است.

 نوری با اشاره به برنامه‌های این سازمان در شهر زنجان افزود: نوسازی بافت‌های فرسوده و ایجاد هماهنگی بین بخشی در این حوزه و همچنین ارتقای سطح کیفی بناهای موجود در این پهنه‌ها از جمله اقدامات این سازمان است.

وی به وجود برخی از پهنه‌ها در شهر زنجان با بیشینه روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این پهنه‌ها نیز فعالیت‌های مربوط بر اساس طرح‌های مربوطه اجرایی خواهد شد.

 سرپرست سازمان عمران و بازآفريني فضاهاي شهري شهرداري زنجان با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری بازآفرینی شهری از طریق ستاد استانی در حال انجام است، اضافه کرد: در اجرای این طرح ادارات مختلفی درگیر هستند که برای مثال بخث مطالعاتی آن را اداره کل راه و شهرسازی انجام می‌دهد.

 

 

با شبکه اطلاع رسانی #زنجان همراه باشید

ارسال نظرات