مسئول بسیج سازندگی ابرکوه از آب‌رسانی به دو روستای مرزی در سرپل‌ذهاب کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۳۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج سازندگی یزد؛ در حادثه زلزله ۲۱ آبان‌ماه بسیاری از روستاهای غرب استان کرمانشاه از جمله دو روستای سنگ خلوتی و زرده طهماسب که از آخرین روستاهای سرپل ذهاب هستند تخریب‌شدند.
شغل بیشتر اهالی این دو روستا دامداری است اما در زلزله به‌کلی دام‌های‌شان را از دست دادند، و این موضوع باعث حضور گروه‌های جهادی قرارگاه امام رضا(ع) در منطقه و توجه به نبود لوله‌کشی آب شد.
مسئول بسیج سازندگی ابرکوه از اتمام پروژه آب‌رسانی به دو روستای محروم و مرزی سنگ خلوتی و ورزرد طهماسب در سرپل‌دهاب استان کرمانشاه خبرداد و گفت: این دو روستا تاکنون از نعمت آب لوله‌کشی محروم‌بودند.
رضا شمسیان با بیان اینکه انجام این پروژه در روستای سنگ خلوتی نیاز به انتقال آب از سرچشمه در ارتفاع ۶۰ متری و فاصله طولی ۲۵۰ متری از روستا توسط لوله، به مخزنی در ارتفاع ۳۰متری سطح روستا داشت، افزود: با انجام این کار تمام ۲۵ خانوار حاضر در روستا به‌تعداد ۱۳۰ نفر، از نعمت لوله‌کشی آب برخوردارشدند.
وی با اشاره به فراخوان کمک مردمی از سوی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مبنی‌بر حضور نیروی متخصص در منطقه، اعزام دو گروه جهادی  از مهردشت را ناظربه تامین این نیرو در زمینه لوله‌کشی آب، تکنسین برق و الکترونیک و جوشکار و بنای ماهر دانست و افزود: تکمیل این پروژه، به تخصص همه نیروهای اعزامی نیازداشت.
شمسیان خاطرنشان‌کرد: با هماهنگی بسیج سازندگی استان باقرارگاه امام رضا(ع)، ۱۱نفر از متخصصین جهادگر گروه‌های شهید آوینی و شهید اسمائیل زارع حوزه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) مهردشت روز ۱۷ بهمن‌ماه عازم منطقه شدند.
مسئول بسیج سازندگی ابرکوه افزود: با توجه به توضیحات فرمانده قرارگاه امام رضا(ع)، یک گروه به روستای ورزرد جهت مهار و ساخت سرپوش مخازن آب و فعالیت‌های الکتریکی و برق‌کاری و گروهی به روستای سنگ خلوتی جهت لوله‌کشی، ساخت مخازن آب و جوش‌کاری و نصب تابلوی برق اعزام‌شدند.
شمسیان ضمن قدردانی از قرارگاه جهادی امام رضا(ع) تصریح‌کرد: علاوه بر آب‌رسانی در این مناطق خدمات دیگری ازجمله اشتغال‌زایی در روستاها، با ایجاد و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی و بازاریابی محصولات آنان در تهران توسط این گروه جهادی انجام‌شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: توانسته‌باشیم قدمی هرچند کوچک در ادای دین خود نسبت به مردم مستضعف کشورمان که صاحبان اصلی انقلاب هستند برداشته‌باشیم.
مردم روستا از فعالیت گروه‌های جهادی احساس رضایت می‌کردند و می‌گفتند در سخت‌ترین لحظات این جوانان به دادشان رسیدند و از لحظه اول در همه زمینه‌ها به آنها خدمات‌رسانی کردند.
حالا اهالی خوشحال هستند و خدا را شکر می‌کنند که پس از حادثه تلخ زلزله اتفاقی خوب افتاده و پس از سال‌ها زندگی در این شرایط سخت، آب‌رسانی انجام‌شده و  اشتغال هم برایشان ایجاد شده‌است.


ارسال نظرات