مردم از ترس های کاذب تبلیغ شده در خصوص نرم افزارهای شبکه اجتماعی داخلی نهراسند، تشکیلات امنیتی کشور آنقدر قوی هست که اگر بخواهد می‌تواند اشخاص را در تلگرام نیز به دام اطلاعاتی بیندازد، اتکا به ایجاد اشتغال در نرم افزار خارجی بر خلاف اقتصاد مقاومتی و همچون سرمایه گذاری در بازار یک کشور خارجی است که هر زمان می‌تواند ایرانیان را محروم سازد.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۳۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش بسیج رسانه،روزهای اخیر روزهای پرتلاطم تلگرامی و اینستاگرامی بود. از یک سو دستورات قضایی صادره از ناحیه دستگاه قضایی مبنی بر فیلترینگ کانالهای معاند و حتی کانالهای مستهجن در تلگرام و صفحات معاند و غیر اخلاقی اینستاگرام به بهانه های واهی از ناحیه مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام نشد و از سوی دیگر فیلترینگ کلی تلگرام و اینستاگرام بر مبنای مصوبه شورای عالی امنیت ملی به لحاظ تأثیر مستقیم آنها در سازماندهی آشوبگران و تحریک مردم به خشونت و درگیری مسلحانه انجام شد، اما پس از حرف و حدیثهای مختلف بالاخره این دو نرم افزار رفع فیلتر شد، حال آنکه در روزهای أخیر نمونه تحریک مستقیم یک متواری خارج نشین مطرح شده است که مورد حمایت آمریکا و اسرائیل نیز واقع شده است که ادامه چالشهایی همچون آسیب به اماکن عمومی وو ... است که اجرای نمونه هایی از این اقدامات خرابکارانه و ضد دینی را توسط ایادی فریب خورده این به اصطلاح جنبش و در اصل سازمان تروریستی شاهد بوده ایم.

اکنون که رفع فیلتر انجام شده است، فضای مناسبی جهت تأمل بیشتر در خصوص ادامه حضور یا ترک تدریجی این نرم افزارهای خارجی ایجاد شده است. در این راستا مطالب ذیل قابل توجه و حائز اهمیت است:
1) مقام معظم رهبری در بیانات مختلف خود اشاره صریح دارند که فضای مجازی کشور در اختیار دشمن است و می فرمایند: 
«خب، دستگاه‌های مختلف نقش دارند؛ می‌توانند در این زمینه این فضا را در آموزش‌وپرورش به‌وجود بیاورند که معلّم بتواند کارش را آسان انجام بدهد و وفادار بماند به همین مضمون این سوگندنامه و این مطالبی که ما عرض کردیم... یکی وزارت ارتباطات [است‌]. این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس میکنند؛ اصلاً آنجا تنفّس میکنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ی لازم را بکنید. ما به دستگاه‌های ارتباطی خودمان، به مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و شورای عالی مجازی -که بنده از آن هم گله دارم- سفارشمان این است. ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی‌عقلی است. یک کسانی نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهی باز کرده‌اند به‌عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ی درست میکنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمیکنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها میکنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم همینها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است» 
«تقلید از غرب و از بیگانه در سبک زندگی، درست نقطه‌ی مقابل استقلال فرهنگی است. امروز نظام سلطه بر روی این مسئله دارد کار میکند؛ همین مسئله‌ی مهندسی اطّلاعات، این ابزارهای جدیدی که وارد میدان شده است، اینها همه ابزارهایی هستند برای تسلّط بر فرهنگ یک کشور. بنده با این حرف نمیخواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه، اینها ابزارهایی هستند که میتوانند مفید واقع بشوند امّا سلطه‌ی دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمیتوانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید در اختیار دشمن؛ اینترنت هم همین‌جور است، فضای مجازی هم همین‌جور است، دستگاه‌های اطّلاعاتی و ابزارهای اطّلاعاتی هم همین‌جور است، اینها را نمیشود در اختیار دشمن قرار داد؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطه‌ی فرهنگی دشمن است». 
2) معظم له در پاسخ به استفتائی در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی که منجر به تقویت دشمنان اسلام می شود فرموده اند: 
«به طور کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مانند آن اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود و یا خلاف قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی باشد جایز نیست و تشخیص موضوع برعهده مکلف است». 
3) مرجع معظم تقلید شیعیان آیت‌الله نوری همدانی نیز طی اظهاراتی به صراحت به مسئولان هشدار دادند که به فکر بومی سازی فضای مجازی باشند:
«به مسئولان هشدار می‌دهم به فکر بومی‌سازی فضای مجازی باشند، خوشبختانه امروزه متخصصان داخلی توان اداره فضای مجازی را دارند و امکانات هم هست... ما به‌هیچ‌وجه با فضای مجازی مخالف نیستیم، ما می‌خواهیم از نقاط مثبت و مفید فضای مجازی استفاده کنیم و از این راه هم اشتغال باشد ولی باید بومی باشد... وقتی فضای مجازی اختیارش دست دیگران باشد امنیت خانواده و جامعه به خطر می‌افتد و نتیجه این می‌شود آمار طلاق افزایش یابد و اعتقادات مردم با ایجاد شبهه بدون پاسخ صحیح ضعیف شود. در این فضای مجازی به‌راحتی به مقدسات دینی مردم توهین می‌شود و دشمنان اسلام و انقلاب افکار انحرافی خود را ترویج می‌کنند، لذا مسئولان کشور هر چه زودتر به این موضوع توجه کنند چرا که این موضوع خواسته جدی حوزه هم است». 
4) دادستان محترم کل کشور نیز در رابطه با فضای مجازی و ضرورت ساماندهی اظهار داشته اند:
«مردم عزیز ما باید بدانند که رها بودن فضای مجازی و در اختیار بودن این فضا در دست دشمن، برای همه عرصه های زندگی ما مضر است همانگونه که در این جریانات اخیر دیده شد که این ها چه شرارت هایی دارند و به هیچ چیز ترحم نمی کنند، لذا تصور نشود که مسئولان به دنبال این هستند که این فناوری روز از مردم سلب شود بلکه بایستی نظارت و کنترل شود ... مردم دیدند که اگر فضا باز باشد این ها چه کار هایی می کنند و رسما در فضای مجازی به کار بردن و ساختن اسلحه و مواد آتش زا را به مردم اموزش دادند و کار هایی کردند که که با عقل و منطقی سازش ندارد ... اگر چنانچه از سال های قبل در اجرای فرمایش مقام معظم رهبری شبکه های ملی خودمان را راه اندازی و تقویت کرده بودیم، امروز نیازمند این نبودیم که از طریق شبکه های خارجی که اطلاعات را به خارج از کشور منتقل می کنند، استفاده کنیم... مردم باید بدانند که رها بودن این فضا به ضرر کشور و خانواده ها است و باید ساماندهی شود و اینکه برخی تبلیغ می کنند که با استفاده از پیام رسان های داخلی اطلاعات رصد می شود همه شایعاتی است که دشمن ایجاد کرده و قطعا حریم خصوصی افراد از هر گونه تعرضی به لحاظ موازین شرعی و قانونی مصون است».  
5) معاون محترم دادستان‌کل کشور در امور فضای مجازی نیز در اظهاراتی تأمل بر انگیز به این معضل جدی اشاره دارند: 
«دستور مسدودسازی تمام کانال‌های تلگرامی که در چند روز اخیر دعوت به خشونت و ترور و اغتشاش می‌کردند از مدتها قبل توسط مراجع قضایی صادر و به وزیر وقت ارتباطات ابلاغ شده بود، ولی متأسفانه اقدام مؤثری به‌عمل نیامد. به ‌لحاظ اهمیتی که سازماندهی و برنامه‌ریزی دشمنان در تلگرام داشت اوایل سال 1396 این موضوع را رسانه‌ای و بارها اعلام کردم حدود 8 هزار از پانصد هزار کانال در شبکه اجتماعی تلگرام علیه امنیت کشور و مقدسات اسلامی و عفت و اخلاق عمومی در حال فعالیت بوده و مشغول سازماندهی و تخریب کشور در فضای مجازی هستند. اما متأسفانه هم وزیر سابق و هم وزیر لاحق ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقابل اجرای دستورات مقاومت کردند.استنکاف وزارت ارتباطات از اجرای دستورات کتباً به رئیس محترم مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ شد, اما مع‌الاسف اقدام مؤثری به‌عمل نیامد. بخش عمده‌ای از فتنه و آشوبگری‌ها و اغتشاشات روزهای اخیر حاصل اشغال فضای مجازی کشور و بی‌توجهی مسئولین ذی‌ربط به این موضوع بوده است، بنابراین کسانی که فضای مجازی کشور را بدون هیچ‌گونه کنترلی در اختیار دشمنان و آشوبگران قرار داده‌اند باید پاسخگوی اعمال خود باشند. متأسفانه برخی عمداً یا سهواً از قبل به هنجارشکنان اطمینان دادند که دستی برای جلوگیری از اقدامات هنجارشکنانه و غیرقانونی آنها بر روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت. بنده معتقدم کسانی که فضای مجازی کشور را بدون هیچ‌گونه کنترلی در اختیار دشمنان قرار داده‌اند و در مقابل فریادهای دلسوزان نظام و مراجع عظام تقلید و دستورات قضایی مقاومت کرده‌اند در قبال خسارتهای جانی و مالی که در فتنه دی ماه 96 به مردم و حیثیت کشور وارد شد مسئولند. بنابراین معتقدم این موضوع باید بررسی شود، اگر پس از بررسی ثابت شود که مسئولان ذی‌ربط عمداً اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت پایگاه‌های اینترنتی مربوط به اغتشاشگران و معاندین و تروریست‌ها به‌عمل نیاورده‌اند باید وفق مقررات مجازات شوند والّا باید بابت قصور خود از مردم عذرخواهی کنند». 
6) فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز به عنوان یک مقام نظامی کشور چنین می گوید: 
«دشمن می‌خواهد از طریق فضای مجازی، فضای واقعی را اشغال کند و برگ برنده در فضای واقعی این است که این فضای واقعی را در فضای مجازی ببریم، اما برای این مرحله از نبرد ما دچار ضعف هستیم... دشمن در فضای واقعی اندوخته‌ای ندارد اما عملیاتش در فضای مجازی فوق‌العاده است».  
7) وزارت اطلاعات در سال 1391 گزارشی از ساخت یک مرکز جاسوسی سایبری جدید از سوی وزارت امنیت آمریکا با بودجه دو میلیارد دلاری خبر داد که برای ردیابی و ثبت ارتباطات الکترونیکی در سراسر دنیا احداث می شود منتشر کرد. در این گزارش ضمن اشاره به این که ساخت این مرکز در سال 2013 (سال 1392) خاتمه می یابد، صراحتا موارد ذیل مشاهده می شود:
« این تأسیسات که نام رسمی آن مرکز اطلاعات یوتا است به دلیل جمع آوری و بررسی صحت و سقم انبوه اطلاعات متناقض، برای جامعه اطلاعاتی به «مرکز جاسوسی» شهرت یافته است.
ارتباطات گوناگون از طریق سرورها و روترها جریان یافته و در بانک اطلاعاتی تقریباً نامحدودی ذخیره می‌شوند از جمله محتوای کامل ایمیل‌های شخصی، تماس‌های تلفن همراه و جست‏وجوی کاربران در گوگل و نیز انواع دیگری از اطلاعات شخصی– مثلاً قبض پارکینگ، برنامه‌های سفر، خرید از کتابفروشی و سایر «آشغال‌های کوچک» دیجیتالی.
بر اساس این گزارش، سازمان های امنیت ملی در آمریکا، تمام پیغام‏های کاربران در شبکه‏های اجتماعی همانند «توئیتر» و «فیس بوک» را مورد بازخوانی قرار می‏دهند. آن‏ها حتی پیام‏های غیر قابل ارسالی همانند جملاتی که در استاتوس ایمیل‏ها و صفحات چت به وسیله کاربران نوشته می‏شود را نیز مورد مطالعه قرار می‏دهند؛
از دیگر سو، موساد و سیا نیز به صورتی گسترده از فیس بوک برای عملیات بی ثبات سازی در دیگر کشورها استفاده می‏کنند و سال گذشته نیز حتی صحبت‏هایی درباره ارتباط مارک زوکربرگ، یکی از بنیانگذاران فیس بوک که از آن به عنوان رسانه جای‏گزین آمریکا یاد می‏شود، با سیا مطرح بود و حتی بابت هم‏کاری‏هایی که با این سازمان داشت، موفق به دریافت جایزه شد. 
انتشار خبر ساخت مرکز جاسوسی یوتا، در حالی در اختیار مخاطبان قرار می‏گیرد که باید دانست تمرکز اصلی آن‏ها بر فراتر از مرزهای آمریکاست.در واقع آمریکا، قصد دارد با درز دادن یک چنین مقولاتی بر اقتدار مجازی خود در افکار عمومی جهان بیفزاید. جدای از این مساله باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که به هر حال مقوله "جنگ سایبری" در دنیای امروز یک واقعیت پذیرفته شده است.  در واقع، آمریکا برای ضربه زدن به دشمنان خود و در صدر آن‏ها کشور جمهوری اسلامی ایران، قصد آن را دارد که از جنگ در فضای سایبر بیش‏ترین بهره را ببرد.  کنترل اطلاعات کاربران ایرانی که می‏تواند پس از گذشت چند سال نموداری از خصوصیات فردی و تمام روابط این کاربران را در اختیار این‏گونه مراکز جاسوسی قرار دهد، یکی از ابزارهای مهم آمریکا در اقدامات خود در جنگ‏های سایبری و بعضاً خارج از فضای سایبر است». 
8) نرم افزار تلگرام دقیقا در سال 1392 شروع به کار کرد و اوایل سال 1393 نسخه اندروید آن منتشر شد و کم کم بین مردم معروف شد تا اینکه اوایل سال 1394 با اختلالاتی که در وایبر به وجود آمد، مردم به شدت به این اپلیکیشن رو آوردند و اعضای آن به شدت افزایش یافت. اواخر سال 1393 و اوایل سال 1394 اخبار متعددی از ارتباط مستقیم بنیانگذار تلگرام با رژیم صهیونیستی و سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا در رسانه ها منتشر شد که در آن به اشراف کامل وزارت اطلاعات بر سرقت اطلاعات و جاسوسی از ایرانیان عضو این نرم افزار صهیونیستی اشاره شد، اما متأسفانه وزارت اطلاعات هیچگاه این اخبار و اطلاعات را تکذیب نکرد و بدتر از آن در قبال این خطر جدی امنیتی راه سکوت و انفعال را در پیش گرفته است: «تلگرام محصول مشترکBND ، MI6، Mossad»،  «تلگرام تکاور اینترنتی ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی»،  « تلگرام خروجی قلعه دیجیتال آژانس امنیت ملی آمریکا»،   «قلعه دیجیتال تلگرام و مدیریت غول های جاسوسی جهان»،  «تلگرام، یک هواپیمای کاغذی یا پهپاد شناسایی اسرائیل»،  «آژانس امنیت ملی آمریکا موسس تلگرام صهیونیستی»،  «دروغی به اسم تلگرام روسی».  
9) حال سوال جدی اینجاست که مسئولان یک کشور چه میزان بایستی در مقابل امنیت کشور سهل انگار باشند که اجازه دهند بیش از نیمی از جمعیت کشورشان در دام یک جاسوس افزار صهیونیستی گرفتار شوند و تنها پس از کشته شدن جمع کثیری از هم میهنان در اثر بازبودن اتاقهای توطئه این نرم افزار به روی همه مردم، تصمیم به فیلترینگ موقت این شبکه بگیرند و پس  از آن هم اقدام به رفع فیلتر آن بنمایند؟ آن هم در شرایطی که ایران جزء ده کشور اول استفاده کننده از تلگرام قرار گرفت و رسانه ها «اقدام انقلابی دولت چین در فیلتر تلگرام» را ستودند و به مسئولان نهیب زدند که از مسئولان  آن کشور درس بگیرند، اما گوشی بدهکار نبود. 
آنچه با توجه به ادله متقن فوق و در رأس آن فرمایشات گوهر بار مقام معظم رهبری و گلایه دردمندانه ایشان محرز است، اشغال فضای مجازی کشور توسط دشمنان قسم خورده نظام و در رأس آنها آمریکای جنایت کار و اسرائیل غاصب، آن هم در سایه غفلت و سهل انگاری برخی و تعمد برخی دیگر از مسئولان نظام است که دقیقا خاطره شروع نابرابر 8 سال دفاع مقدس و سقوط خرمشهر بر اثر خیانتهای بنی صدر را در اذهان زنده می کند و کلمات گهربار مقام معظم رهبری را به ذهن می آورد که اگر من رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور می شدم، اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و در آخر خرمشهرهای دیگری در راه است ...
اکنون که خرمشهر فضای مجازی به اشغال بیگانه درآمده است و سربازان سفاک و خونخوار نظام استبداد جهانی خون پاک مرد و زن و پیر و جوان این مرز و بوم را ناجوانمردانه بر زمین ریخته اند، وقت آن است که با حمله ای همه جانبه و گذشتن از جان گران و هر آنچه از اعتبار و آبرو که خداوند به واسطه خون پاک شهیدان به امثال بنده داده است، مردانه و دلیرانه در این مصاف نابرابر وارد شویم و در این مقام که قلم و دستور قضایی می تواند سبب فیلتر این نرم افزارهای صهیونیستی شود، انتظار می رود فرصتی برای تقویت نرم افزارهای داخلی و انتقال مردم به آنها در نظر گرفته شود و پس از آن قاطعانه دستور قضایی فیلترینگ نرم افزارهای تلگرام و اینستاگرام از ناحیه مسئولان ارشد کشور، صادر گردد و مسئولان به جای سینه چاک کردن برای رفع فیلتر از این نرم افزار با ادعای دروغین حفظ منافع مردم و شغلهای ایجاد شده در آن، هر چه سریعتر ولو شده با اختصاص بودجه ای کلان به جای نرفتن دستشان روی دکمه فیلترینگ، دستشان را بر روی دکمه حمایت از نرم افزارهای ایرانی و بومی سازی این خدمت ضروری و پاک سازی فضای مجازی کشور از لوث بیگانگان بفشارند.
بدیهی است قاطبه مردم که قصد فعالیتهای سالم ارتباطی و اقتصادی داشته باشند، از اینکه یک نرم افزار بومی با حمایتها و مشوقهای لازم توأم با برقراری امنیت کامل مالی و اخلاقی در اختیارشان قرار گیرد استقبال خواهند کرد و با بالا رفتن اعتماد مردم به فضای شبکه های اجتماعی و اطمینان از اینکه اموال و ارزشهاشان به تاراج عده ای کلاهبردار و شیاد نرود میزان اشتغال زایی مردم نیز در این بازار مجازی افزایش خواهد یافت و با رونق کسب و کارهای مجازی مواجه خواهیم بود. دیگر با افرادی مواجه نخواهیم بود که با یک بار خرید در کانالهای تلگرامی چنان نقره داغ شوند که دیگر سراغ بازارهای مجازی نروند و دیگران را هم از این بازار منع کنند و راههای دست یابی به مجرمان نیز سخت و مشکل باشد.
اگر تلگرام به ادعای دولت یکصد هزار شغل برای مردم ایران ایجاد کرده است، آیا در یک بستر امن نرم افزار داخلی که مصون از ترس کلاهبرداری و توأم با امنیت اقتصادی باشد، نمی توان امیدوار بود که چند برابر این شغل ایجاد شود؟ آیا به تعداد صدها نفری که برای کارمندان تلگرام ایجاد شغل کرده ایم نمی توانیم برای یک یا چند شرکت داخلی کارمند جذب کنیم؟
بر خلاف عده ای از مدیران که با نگاه همیشه تحقیرآمیز به دستاوردهای داخلی آنچه خود نخبگان ملت دارند ز بیگانه تمنا دارند و مرغ همسایگان بیگانه دشمن را غاز می پندارند، از نگاه اقتصاد مقاومتی حمایت از نرم افزارهای داخلی هم به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت و هم باعث صرفه جویی در پهنای باند بین المللی کشور می شود و هم به صورت غیر مستقیم سبب تقویت فضای کسب و کار مجازی و گردش مالی چندبرابری نسبت به نرم افزار نامطمئن خارجی که امکان احراز هویت و پیگیری تخلفات بسیار اندک است، خواهد شد.
مضافا اینکه هیچ کس به آن روی سکه نمی اندیشد که شغلی که بر پایه نرم افزار خارجی بنا نهاده شود، چه تضمینی وجود دارد که متصدیان نرم افزار خارجی به فکر دوام آن باشند و وقتی که این اشتغال از صد هزار نفر ادعایی دولت، به پانصد هزار یا یک میلیون شغل برسد و دشمنان ما ببینند که نرم افزاری که برای لطمه زدن به کشور ساخته اند، اسباب رونق اقتصادی کشور شده است و سود آن برای کشور بیش از ضرر آن است، به یکباره مشمول دایره تحریمها قرار ندهند و به یک باره تعداد شغل زیادی را از ایرانیان سلب نمایند؟ آیا واقعا اتکا به شغلهای تلگرامی با سیاستهای اقتصاد مقاومتی سازگار است؟
افرادی که از داخل کشور ناخواسته همسو با کانالهای معاند، بر طبل عدم رعایت حریم خصوصی کاربران در نرم افزارهای داخلی و کنترل امنیتی تمامی ارتباطات کاربران می کوبند، واقعا باید بدانند که دقیقا کاری را انجام می دهند که خواسته سازمانهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل و دشمنان قسم خورده کشور است. کسانی که در صورت قدرت یافتن بر این مملکت اسلامی، تمام حقد و کینه 38 سال مقاومت مردم ایران را از آنها خواهند گرفت، آیا محرم تر از مسئولان نظام اسلامی نسبت به اسرار آنها هستند؟
ضمن اینکه اگر سیستم امنیتی کشور بخواهد اشخاص یا گروههای خاصی را رصد کند، این قابلیت را دارد که حتی در تلگرام هم این کار را انجام دهد. همانگونه که اخیرا عده ای از عناصر منحوس داعش را در همین تلگرام زمین گیر کرد.
بنابراین چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید. مردم شهید پرور و غیور کشور نباید اجازه دهند که با استدلالهای بی پایه و اساس و ایجاد ترسهای کاذب، که راهکار اصلی جریان کفر و نفاق است، استقلال فضای مجازی کشور را پایمال جهالت و بی تدبیری عده ای از مدیران داخلی و دشمنان خارجی نمایند و همانگونه که با غیرت و سرافرازی خرمشهر فیزیکی را آزاد کردند، خرمشهرهای مجازی را نیز آزاد کنند و نگذارند ولی امر مسلمین جهان گلایه اش دوباره تکرار شود.

ارسال نظرات