سئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد:
حجت الاسلام گرج بیان کرد: لازمه موفقیت ما داشتن تخصص متولیان حوزه فرهنگ است.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۲۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد  عباس ملازینلی، مسئول جدید سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد دیدار و گفت و گو کرد.

عباس ملازینلی، مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد در این نشست گفت: مساجد در طول اسلام به عنوان پایگاه‌هایی بوده اند که بسیاری از اتفاقات در آن‌ها صورت می‌گرفته است.

وی افزود: امروز ما باید علاوه بر فعالیت‌های مذهبی و سنتی به نوعی برای احیای کارکرد‌های مساجد برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: ما باید بررسی کنیم که چطور می‌توانیم نوشداروی هنر را به بچه‌های مسجدی و همچنین نوشداروی مسجد را به بچه‌های هنری بچشانیم.

ملازینلی بیان کرد: اگر این اتفاق بیافتد به نوعی هنر مسجدی را از دل مساجد شاهد هستیم و به نوعی فعالیت‌های مذهبی ما رنگ و بوی هنری پیدا می‌کند و جذب مخاطب ما به صورت حداکثری خواهد بود.

وی گفت: ما نقاط مثبت و قوتی مخصوص خود داریم که میتوانیم آن‌ها را تقویت کنیم و با جهانیان رقایت کنیم که در این راستا باید شناسایی مناسب داشته باشیم و بر روی آن‌ها تخصصی کار کنیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد گفت: پایگاه اجتماعی ما مساجد است که می‌توانیم اثربخشی خوبی را در جامعه داشته باشیم، اما در این زمینه باید کارکرد‌های مساجد را احیا کنیم.
حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت: امروز با توجه به تصویب اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری به نوعی جز نهاد‌های تثبیت شده هستیم که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد را با اولویت‌های خاص دنبال می‌کند.

وی افزود: ما نباید تعریف کیفی از کارکرد کمی داشته باشیم، زیرا که کیفی بودن مستلزم ورود صحیح و فرآیند خوب و خروجی مطلوب است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: نگاه جدید این است که ما باید تکنسین و متخصص تربیت کنیم و در این راستا نیز بیانیه ماموریت کانون‌های مساجد در حوزه کودک، نوجوان و بانوان است که بنیان اصلی را بر مبنای خانواده قرار داده است.
حجت الاسلام گرج بیان کرد: لازمه موفقیت ما داشتن تخصص متولیان حوزه فرهنگ است.

وی گفت: ما به این سبک جرقه زده ایم که اتاق فکر داشته باشیم و راهکار‌ها را پیدا کنیم و در این راستا نیز آمایش کرده و فرصت و تهدید‌ها را بشناسیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: ما نباید نسخه کلی برای مخاطبان بنویسیم بلکه با توجه به موقعیت مکانی مخاطبان و فرهنگ و ویژگی‌های روحی برنامه ریزی تخصصی کنیم.
حجت الاسلام گرج خاطرنشان کرد: شاید یکی از چیز‌هایی که از آن غفلت شده، هنر در مسجد با حفظ قداست این پایگاه مقدس است، اما باید توجه داشته باشیم که رسالت ما نیز برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.
وی گفت: یکی از ماموریت‌های ما جذب قشر خاکستری است که بایستی برای آن نیز برنامه‌های دقیق داشته باشیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد ادامه داد: ما در کانون‌ها سعی داریم که به دور از سلایق و اعمال نظر حزبی و جناحی به نوعی در فعالیت‌های مساجد ورود کنیم و به صورت فراجناحی کارکرد‌های فرهنگی و هنری مساجد را احیا کنیم.
حجت الاسلام گرج گفت: اگر فرهنگ در کنار علم قرار گیرد به خوبی می‌توانیم در مسیر پیشرفت در جامعه حرکت کنیم و مدیریت نو و جدیدی در کارکرد مقولات دینی داشته باشیم.

وی گفت: کار دشمنان، دشمنی است، اما در این راستا نیز ما باید بفهمیم که چکار کرده ایم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در پایان گفت: فرهنگ با زندگی مردم آمیخته شده است و در تمامی ساعات زندگی مردم رخنه پیدا کرده است که در این راستا نیازمند برنامه ریزی و توجه ویژه به آن است.
ارسال نظرات