خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس خبر داد

خطبه فدکیه در طبس به نمایش در می آید

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت: اجرای نمایش میدانی خطبه فدکیه برای اولین بار به زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با محوریت "فدک" پرداخته و سعی دارد گوشه هایی از زندگی آن حضرت از ولادت تا شهادت ایشان را نشان دهد.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فدکیه، نام نمایشی میدانی است که قرار است اوایل اسفند ماه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، دختر گرامی رسول خدا، در طبس اجرا شود. در این نمایش سعی می شود گوشه هایی از زندگی پر فراز و نشیب بانوی خوبیها، با محوریت موضوع "فدک" به تصویر کشیده شود.

 

رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: این برنامه که توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان طبس (بسیج جامعه زنان)و به همت هنرمندان بسیجی شهرستان در حال اجراست ، برای اولین بار به زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با محوریت "فدک" پرداخته و سعی دارد گوشه هایی از زندگی آن حضرت از ولادت تا شهادت ایشان را نشان دهد.

 

وی هدف از پرداختن به این موضوع را الگو سازی صحیح برای جوانان عنوان کرد و افزود: در این نمایش میدانی تلاش می شود چهره حضرت زهرا و شیوه زندگی اجتماعی و سیاسی ایشان را برای جوانان به تصویر کشیده شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس با بیان این که این پروژه به دلیل نیاز به امکانات گسترده و ساخت یک شهرک نمایشی ، براورد هزینه ای بالغ بر دویست میلیون ریال داشته است گفت: یک چهارم از این هزینه تا کنون توسط خیرین، پرداخت شده است و مابقی هزینه ها از فروش بلیط تامین خواهد شد.

 

فرحبخش ثانی افزود: مراحل مقدماتی این پروژه از حدود سه ماه قبل آغاز و تا کنون ۸ جلسه تحقیقی_پژوهشی با حضور اساتید مذهبی، تاریخ و صاحبنظران این حوزه برگزار شده است.

 

وی در خصوص ساخت نمایش میدانی نیز گفت: این نمایش به کارگردانی برادر بسیجی حسین نظری در حال انجام است و مراحل مقدماتی، اجرا و دکور ، از یک ماه قبل به طور جدی آغاز و بیش از ۱۰۰ نفر در ساخت آن همکاری دارند.

 

وی در پایان با قدر دانی از کمک و همیاری نهادها و ادارات شهرستان، امام جمعه محترم ، شهرداری و شورای شهر ، اداره راه و شهرسازی و همچنین روحانیون  شهرستان گفت: فعالیت های قابل توجهی در بحث زمینه سازی برای این پروژه از شروع ایام فاطمیه تا کنون انجام شده است‌ که از آن دست می توان اجرای مسابقه هایی در شبکه های مجازی، سخنرانی ها و پرداختن به خطبه فدکیه توسط روحانیون در مساجد را نام برد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها