معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه با تولید ۱۳ هزار تُن گردو، مقام هشتم کشوری را در اختیار داریم.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۵۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
به گزاش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرید سپری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان که با موضوع توسعه بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سالانه در استان کردستان ۵۵۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم می‌رود که در بیشتر مواقع در رتبه چهارم یا پنجم کشور قرار داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به رتبه سوم کردستان در بحث کشت نخود در کشور، عنوان کرد: در بخش کشت سیب زمینی هم رتبه چهارم را در کشور داریم و سالانه ۳۰۰ هزار تُن از این محصول در استان کشت می‌شود.

وی به تنوع ارقام در استان کردستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بحث کشاورزی حفاظتی هم در استان شروع شده و برنامه پنج ساله تامین بذر گندم هم در کردستان طراحی و تدوین شده است.

سپری به کشت ۵۰۰ هزار هکتار آفتابگردان در استان هم اشاره و اعلام کرد: برای استفاده بهینه از آب هم استراتژی داشته و در این راستا تغییر زمان کشت از بهاره به پاییزه و زمستانه را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در زمینه کشت دانه‌های روغنی و کلزا هم برنامه و افق کشت هشت هزار هکتاری را طراحی کرده ایم که در این راستا امسال ۲ هزار هکتار را در استان کشت کردیم.


سپری افزود: مقام اول تولید توت فرنگی را در کشور در اختیار داریم و سالانه ۴۴ هزار و ۵۰۰ تُن از این محصول در استان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: سالانه ۹۶ هزار تُن انگور در استان کردستان تولید می‌شود که در تولید انگور دیم رتبه دوم کشوری را داریم.


وی خاطرنشان کرد: در بحث گردو هم سالانه با تولید ۱۳ هزار تُن، مقام هشتم کشوری را در اختیار داریم.

سپری به طرح توسعه باغات هم اشاره و بیان کرد: در این راستا با احداث ۱۰ مجتمع و ۹ هزار هکتار، در چند سال آینده ۲۵ درصد به سطح باغات استان اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: امروزه ۹۸ درصد از مرحله کاشت و ۹۶ درصد از مرحله برداشت محصولات کشاورزی استان کردستان به صورت مکانیزه است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات