حجت الاسلام روح الله اسماعیلی گفت: یکی از دردهای تشیع مخفی بودن قبر دختر پیامبر مسلمانان جهان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه می باشد.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۲۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام روح الله به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه در جمع نیروهای پایور و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج عشایری گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها  یکی از شخصیتهایی است که بالاترین جایگاه معنوی و اجتماعی را دارد.

وی با اشاره به عبادت بسیار زیاد و اهمیت فراوان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به مسئله حجاب و عفاف، افزود: از امام کاظم علیه السلام روایت است که حضرت علی علیه السلام فرمود: نابینائی اجازه خواست و بر فاطمه سلام الله علیها وارد شد، پس حضرت زهرا سلام الله علیها خود را از او پوشاند، رسول خدا صلی الله علیه و آله به وی فرمود: برای چه خود را از او می پوشانی در حالی که تو را نمی بیند؟ فاطمه سلام الله علیها عرض کرد: اگر او مرا نمی بیند همانا من او را می بینم و وی بوی مرا استشمام می کند. آنگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: گواهی می دهم که بی شک تو پاره تن منی. 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به روایت بیان داشت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در رابطه با عصمت و عبادت آن حضرت فرمودند: «إن الله یغضب لغضبک فاطمة و یرضا لرضاک» ای فاطمه سلام الله علیها؛ خداوند با خشم تو خشم می کند و با رضای تو راضی می شود.

وی ادامه داد: آن حضرت گاهی تا صبح مشغول عبادت می شد، حضرت امام حسن علیه السلام می فرمایند: شب جمعه ای دیدم که مادرم همواره در رکوع و سجود بود تا اینکه صبح شد و می شنیدم که برای مردان و زنان مؤمن دعا می کرد و نام می برد؛ ولی برای خود دعا نکرد. گفتم: ای مادر چرا برای خویش دعا نمی کنی همانگونه که برای دیگران دعا می کنی؟ فرمود: پسرم اوّل همسایه بعد خانه.

این کارشناس مسایل دینی با ابیان روایتی از پیامبر گرامی اظهار کرد: رسول مکرم اسلام فرمودنده اند: "من أحب فاطمه ابنتی فهو فی الجنة معی و من أبغضها فهو فی النار. یا سلمان، حبّ فاطمه ینفع مائة من المواطن"؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله به سلمان فرمودند: ای سلمان، هر کس دخترم را دوست بدارد او بامن در بهشت است و هر کس او را دشمن بدارد او در آتش است. ای سلمان، حبّ فاطمه سلام الله علیها در صد جایگاه سود می دهد، آسانترین آن جایگاه ها مرگ و قبر و میزان و صراط و محاسبه است. هر کس از او، دخترم راضی باشد من از او راضیم و هر کس من از او راضی باشم خدا از او راضی باشد و هر که بر او خشم کند من بر او خشم کنم و هر کس بر او خشم نمایم خدا بر او

وی، خاطر نشان کرد:چرا قبر حضرت زهرا سلام الله علیه مخفی است؟ چرا دختر پیامبر صلی الله علیه وآله بیان داشت مرا شبانه غسلم بدهید، مرا شبانه کفنم کنید؟ مراشبانه دفنم کنید؟ و چرا تاکنون کسی نمی داند قبر ش کجاست؟ شاید یکی از دلایل آن این باشد که حضرت زهرا سلام الله علیها می خواست با این کارش اعتراض خود را به دشمنانش نشان دهد و این سئوال تا ابد در ذهن همه مردم  باشد که بعد از رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) با دردانه او چه کردند.

اسماعیلی بیان داشت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مورد دخت گرامیش می فرمود: فاطمه حوریه ای انسانی است، هرگاه در محراب در مقابل خداوند خویش می ایستد. نور او برای ملائکه آسمان همچون نور ستاره ها برای اهل زمین می درخشد، خداوند عزوجل می فرماید: ای فرشتگان من بنگرید به بنده من فاطمه، سرور بندگانم، که در مقابل من ایستاده و بند بند بدن او از خوف من می لرزد و با خشوع قلب خود به عبادت من روی آورده است، شما را گواه می گیرم که شیعیان او را از آتش جهنم امان دادم.

در پایان این مراسم یکی از ذاکران اهل بیت علیه السلام به روضه خوانی ونوحه خوانی در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت.

ارسال نظرات