مبتکر برتر همایش جهادگران علمی بسیج خراسان رضوی با اشاره به اینکه نخبگان و مبتکران اعزامی از شهرستان طرقبه شاندیز تعداد ۸ اثر در این نمایشگاه جهادگران علمی استان معرفی کردندگفت: با انعقاد قرار داد امیدواریم این طرح‌ها به مراحل صنعتی و کاربری برسد و تولید کاربردی آن صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۶۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
رؤیا داوودی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی اظهار کرد: این جشنواره هر ساله با حضور نخبه‌های علمی و جهادگران فناوری خراسان رضوی برگزار می‌شود که با فراخوان عمومی دانشجویان، دانش آموزان، اساتید، همه اقشار فرهیختگان و شرکت‌های دانش بنیان در آن فعالیت داشتند.

وی افزود: نخبگان و مبتکران اعزامی از شهرستان طرقبه شاندیز تعداد ۸ اثر در این نمایشگاه معرفی کردند.

سرپرست جهادگران علمی بسیج طرقبه شاندیز ضمن اشاره به درخشش پژوهشگران مخترعین و مبتکرین بسیج شهرستان در جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی گفت: متین شبانی پاندول معکوس، حمید داودی شاندیز با روبات آتشنشان و اطفای حریق، مهدی ومحمود با ساخت باغبان مکانیزم نوین تولید کود و کمپوست در این جشنواره درخشیده‌اند.

وی افزود: ربات جستجوگر. طرح بررسی پایداری گرانشی سیستم‌های کهکشانی از دیگر آثار برگزیده این جشنواره بوده است.

داوودی طرح‌های شاخص و برگزیده با سازمان شهرداری مشهد و شرکت‌های دانش بنیان قرارداد اجرایی منعقد خواهند کرد.

وی افزود: با انعقاد قرار داد امیدواریم این طرح‌ها به مراحل صنعتی و کاربری برسد و تولید کاربردی آن صورت بگیرد.

سرپرست جهادگران علمی بسیج طرقبه شاندیز تصریح کرد: در کنار چنین نمایشگاه‌هایی کارگاه‌های پژوهشگری و معرفی به شرکت‌های دانش بنیان به منظور تجاری سازی این آثار دارای اهمیت بسزایی است.

وی با اشاره به استعداد یابی بسیجیان و استفاده از این ظرفیت‌ها برای رشد و ارتقاء علم کشور افزود: در این فراخوان نزدیک به ۶۰۰ اثر به جشنواره معرفی و از میان این آثار ۶۷ اثر برگزیده شدکه ۱۱ اثر متعلق به خواهران بسیجی و ۵۶ اثر متعلق به برادران است.

داوودی خاطرنشان کرد: موضوعات آثار متناسب با نیاز کنونی کشور و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است،
ارسال نظرات
پر بیننده ها