جانشین دفترنمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: رجعت کسانی که در تحقق انقلاب‌ها شرکت داشتند از همه ارزش‌ها، خطری است که همه انقلاب‌ها را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۶۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،؛حجت الاسلام سیدرضا سرور  در نشست بصیرتی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم، باتوجه به ایام سوگواری وشهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، و وقایعی که بعد از رحلت رسول خدا (ص) باعث شهادت حضرت زهرا (س) شد، یکی از خطر‌هایی را که همه انقلاب ها را تهدید می‌کند، خطر رجعت دانست.

وی در تبیین معنای خطر رجعت انقلاب‌ها، بیان داشت: بخشی از کسانی که در تحقق انقلاب شرکت داشتند، بعد از مدتی دچار پشیمانی و سرخوردگی می‌شوند و از مواضع و اهداف و ارزش‌های اول خود برمی‌گردند که همین افراد زمینه انحراف و تحریف انقلاب ها را فراهم می‌کنند و این برگشت از ارزش‌ها رجعت است.

وی افزود: قرآن کریم برای مقابله با خطر رجعت به ماراهکار نشان داده است (وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ) (و به راستی که موسی را با معجزات خویش فرستادیم که قومت را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی باز بر، و آنان را به یاد ایام الله بینداز، که در این برای هر شکیبای شاکری عبرتهاست). ذکر و یادآوری نعمت‌های خداوند متعال به بشریت در اثرجهشی که داشتند، ارزانی داشته است باعث از بین رفتن خطر رجعت می‌شود.

حجت الاسلام سرور در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب یک جهش است، یک حرکت گسترده است، برکت این جهش آن است که دستاورد‌های عظیمی نصیب مردم و انقلابیون شد. نباید به خاطر یادآوری نکردن ایام الله و ثمرات انقلاب به مردم، غبار نسیان وفراموشی بر دل افراد بنشیند.

وی تاکیدکرد: همین غبار نسیان بعد از رحلت پیامبر (ص) به خاطریادآوری نکردن ایام الله،؛ حضرت علی (ع) را خانه نشین کرد و بنت رسول خدا (ص) را به شهدات رساند. همین افراد کسانی بودند که مقابل کفر ایستادند و پیامبر(ص) را یاری کردند.

جانشین دفترنمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) اشاره کرد: امام (ره) انقلاب ما انفجار نوربود، سخنان امام برگرفته از این آیات نورانی است، خداوند فرمو ه است: (ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ)، ایام الله برای خداجلوۀ ویژه‌ای دارد.

وی در پایان رمزماندگاری انقلاب را، ذکر، صبر، شکر، اصلاح گری، دانست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها