مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان:

جذب نیروهای غیر بومی در واحدهای صنعتی منطقه مطلوب نیست

با توجه به وضعیت بیکاری موجود جذب نیروهای غیر بومی در واحدهای صنعتی منطقه مطلوب نیست.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۵۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان در پنجمین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلطانیه گفت: دولت برنامه های مختلفی را جهت تحرک بخشی در بازار کار با هدف ایجاد اشتغال خصوصا با اولویت قرار دادن فارغ التحصیلان در دستور کار خود قرار داده است.

محمد رضا یوسفی افزود: دولت در سال جاری برنامه های مختلفی را جهت تحرک بخشی در بازار کار با هدف ایجاد اشتغال خصوصا با اولویت قرار دادن فارغ التحصیلان که در تمام نقاط کشور از میزان نرخ بیکاری بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردارند، در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهارداشت: طرح های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید، طرح بازسازی و نوسازی صنایع، مشاغل خانگی،از جمله برنامهای مهم در دستور کار دولت است.

مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ضمن اشاره به اهداف اصلی این طرح ها ایجاد اشتغال برای بیکاران بویژه جوانان دانش آموخته دانشگاهی، ارتقاء اشتغال پذیری و مهارت آموزی نیروی کار و همچنین کاهش عدم تعادل در بازار از ابعاد مختلف، از نظر سنی، سواد و منطقه ای حفظ و صیانت از اشتغال را از اهداف اشتغال فراگیر عنوان کرد.

وی در همین راستا افزود: پرداخت وام اشتغال روستایی نیز با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال که معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار (حدود ۶ هزار میلیارد تومان) می باشد از محل صندوق توسعه ملی نزد موسسات عامل (بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی) سپرده گذاری شده و با تلفیق منابع هر موسسه برابر با سهم صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت می شود.

یوسفی با تاکید بر بحث تولید و ایجاد اشتغال از نوع پایدار تصریح کرد: در اجرای برنامه های ایجاد اشتغال برای بیکاران با توجه به تعدد طرح ها های ارائه شده از سوی متقاضیان، دستگاه های اجرایی باید دقت نظر بیشتری در پذیرش آنها از حیث منطبق بودن با رسته های منتخب اولویت دار، داشته باشند تا دچار کمترین انحرافی نشویم و پرداخت تسهیلات موفقیت آمیز انجام گیردو همزمان سرعت لازم را هم برای دریافت سهم خودمان از اعتبارات سال 97 داشته باشیم.

مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه این جلسه با بیان اینکه طبق سرشماره سال 95 شهرستان سلطانیه با  29480 نفر جمعیت دارای نرخ مشارکت اقتصادی 3/38 درصد و نرخ بیکاری 3/5 درصد می باشد گفت: طبق عملکرد طرح کارورزی تعداد بنگاه یا واحد پذیرنده ثبت نام کرده از جویندگان کار در شهرستان سلطانیه 2 بنگاه کریستال ایران و کیان گرم نان می باشد که تعداد انعقاد قرارداد کارورز 6 نفر اعلام شده است.

یوسفی بیان داشت: با توجه به وضعیت بیکاری موجود جذب نیروهای غیر بومی در واحدهای صنعتی منطقه مطلوب نیست.

وی آخرین وضعیت ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا  در شهرستان سلطانیه را 26/2 درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع قریب به 10000 طرح در سامانه کارا 26/2 درصد مربوط به شهرستان سلطانیه می باشد که این نسبت در خصوص طرحهای اشتغال روستایی 2/6 درصد و در خصوص طرحهای اشتغال فراگیر 0/4 درصد است .

یوسفی ادامه داد: 75 درصد تقاضاهای ثبت شده در کاربری جهاد کشاورزی شهرستان  با نسبت و 23 درصد در کاربری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرا گرفته است  که این نسبت برای کل استان به ترتیب  85 و 7/11 درصد می باشد.

 

 

ارسال نظرات