اولین جلسه کمیته پشتیبانی، هماهنگی و برنامه ریزی رویداد کارآفرینی روستاییِ همیاری و مشارکت در پیشرفت و آبادانی (همپا) با هدف کمک به رشد، توسعۀ و کارآفرینی نخبگان و کار آفرینان روستایی در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۲۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین جلسه کمیته پشتیبانی، هماهنگی و برنامه ریزی رویداد کارآفرینی روستاییِ همیاری و مشارکت در پیشرفت و آبادانی (همپا) با هدف کمک به رشد، توسعۀ و کارآفرینی نخبگان و کار آفرینان روستایی، در سطح مدیران کل استان کردستان به میزبانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهر سنندج برگزار شد.

سرهنگ یوسفی، جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی کردستان و متولی برگزاری این جلسه اظهار داشت: در مجموعۀ سپاه پاسدادان، طبق فرامین مقام معظم رهبری موضوع محرومیت زدایی و همچنین بسیج سازندگی از سا‌ها پیش آغاز شده است، اما از سال ۹۵ نیز قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه کلیه استان‌ها تشکیل شد و فرماندهان سپاه‌های استانی مسئولیت این قرارگاه را در هر استان بر عهده دارند.

وی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دارای پنج کار گروه است که شامل: کار گروه عمران، کار گروه اشتغال، سلامت، فرهنگ و تعلیم و تربیت می‌شود و از توان تمام کار گروه‌های سپاه و بسیج نیز استفاده می‌کند.

یوسفی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی به صورت چهره به چهره با مردم در ارتباط است و بر اساس همین نوع ارتباط است که تمام مسائل و مشکلات مردم و توانمندی‌ها را احصاء و همچنین همه ایده‌های نخبگان علمی و اقتصادی را در سطح روستا‌ها شناسایی میکند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع قرارگاه پیشرفت و آبادانی به صورت دهستانی است، اما با تدابیر و پیگیری‌های فرمانده محترم سپاه بیت المقدس، سردار رجبی و موافقت فرمانده کل سپاه، سردار جعفری، قرارگاه استان کردستان در کنار ۱۶ دهستان مد نظر، دو شهرستانِ بیجار و سروآباد را نیز تحت پوشش قرار داده است.

سرهنگ یوسفی در پایان اضافه کرد: امیدواریم که همه نهاد‌ها و ارگان‌ها و همچنین مشارکت خود مردم همه توان خود را در راستای تحقق بخشیدن به اهداف رویداد همپا در سال ۹۷ به کار گیرند تا بتوانیم وضعیت مناسب و درخوری را در روستا‌های استان کردستان به وجود بیاوریم تا از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری کنیم.

لازم به ذکر می‌باشد که همایش همیاری و مشارکت در پیشرفت و آبادانی (همپا) در تاریخ نهم و دهم اسفند ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات