مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان با تأکید بر اینکه جشنواره رویش فرصتی برای شکوفایی و جهت‌دهی به استعدادهای هنری و فرهنگی دانشجویان است گفت: هنرمندان جوان و متعهد بسیاری از طریق این جشنواره در سطح استان شناسایی و رشد داده شدند.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۰۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد علی سالاری ظهر در نشست خبری برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش در محل دانشگاه یزد، با اشاره به اینکه دوران دانشجویی فرصتی مناسب برای شکوفایی و جت دهی به استعدادها است، تصریح کرد: متأسفانه مجموعه دانشگاهی کشور در کنار مباحث درسی و آموزشی آن‌طور که باید و شاید به زمینه‌های هنری و فرهنگی توجه ندارد.
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های استان به همت بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های یزد، بیان داشت: هدف از این جشنواره صرفاً برگزاری یک جشنواره و تقدیر از برگزیدگان نیست، بلکه شناسایی و توانمندسازی دانشجویان مستعد، جهت‌دهی به این استعدادها و تعالی فضای فرهنگی و هنری دانشگاه‌های استان هدف اصلی این جشنواره دانشجویی است.

سالاری بابیان اینکه در طول سه سال برگزاری این جشنواره بیش از 700 دانشجو هنرمند در استان شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: پس از جشنواره، برنامه و دوره‌های متنوع توانمندسازی و آموزشی برای این دانشجویان برگزارشده و فعالیت‌های آن‌ها موردحمایت قرارگرفته و آثار فاخر و ارزشمندی با همکاری آن ها تولید شده است.

این فعال دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی ایران، حرکت به سمت تمدن سازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی است، اظهار داشت: به فرموده امام راحل عظیم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی که می‌تواند اهداف و آرمان‌های انقلاب را در جهان مطرح کند و ماهیت ایرانی اسلامی را در دنیا مطرح نماید و به تمدن سازی کمک کند؛ ابزارهای هنری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره جهت‌دهی به دانشجویان هنرمند و مستعد و شکوفا کردن استعدادهای آن‌ها است، یادآور شد: سمت دهی به این استعدادها و توانمند کردن چنین دانشجویانی، موضوعی است که نه‌تنها در دانشگاه‌ها بلکه در فضای خارج از دانشگاه و جامعه نیز کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

سالاری در پایان بابیان اینکه پیش از برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان، برپایی نمایشگاه آثار هنری دانشجویان، نمایش فیلم‌ها و تئاترها و برگزاری کارگاه‌های آموزش و نقد و بررسی از برنامه‌های در دستور کار این جشنواره است، اذعان کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برنامه‌های جشنواره می‌توانند به کانال تلگرامی جشنواره با آدرس @rooyeshfestival و یا پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی rooyeshfestival.ir مراجعه کنند.
ارسال نظرات