امام جمعه شهر سنجان دفاع از جایگاه امامت و ولایت را درس بزرگ حضرت زهرا(س) برای مسلمانان به‌ویژه شیعیان دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) بارزترین و بی‌بدیل‌ترین الگوی ولایت‌مداری است.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۶۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام مقیسه امام جمعه شهر سنجان صبح امروز در جمع پایوران و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج اراک ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا (س) یکی از شخصیتهایی است که بالاترین جایگاه معنوی و اجتماعی را دارد.

وی ایام فاطمیه را فرصت مناسبی برای بررسی ابعاد و سبک زندگی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: بسیاری از جنبه‌های زندگی آن حضرت هنوز برای عموم ناشناخته است لذا باید زندگی ایشان توسط مبلغان دینی در محافل عمومی بازگو شود.

امام جمعه شهر سنجان دفاع از جایگاه امامت و ولایت را درس بزرگ حضرت زهرا(س) برای مسلمانان به‌ویژه شیعیان دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) بارزترین و بی‌بدیل‌ترین الگوی ولایت‌مداری است و مسئله ولایت در سیره نورانی حضرت زهرا(س) دارای ابعاد گسترده و اهمیت بسیار بالایی بود که اینگونه خود را شهیده این راه قرار دارد.

حجت‌الاسلام مقیسه با اشاره به عبادت بسیار زیاد و اهمیت فراوان حضرت فاطمه زهرا (س) به مسئله حجاب و عفاف، افزود: از امام کاظم (ع) روایت است که (حضرت علی(ع) فرمود«نابینائی اجازه خواست و بر فاطمه (س) وارد شد»، پس حضرت زهرا (س) خود را از او پوشاند، رسول خدا (ص) فرمود «برای چه خود را از او می پوشانی در حالی که تو را نمی بیند؟» فاطمه (س) فرمودند«اگر او مرا نمی بیند همانا من او را می بینم و وی بوی مرا استشمام می کند.» آنگاه رسول خدا (ص) فرمودند«گواهی می دهم که بی شک تو پاره تن منی.»)

وی افزود: آن حضرت گاهی تا صبح مشغول عبادت می شد، امام حسن (ع) می فرمایند«شب جمعه ای دیدم که مادرم همواره در رکوع و سجود بود تا اینکه صبح شد و می شنیدم که برای مردان و زنان مؤمن دعا می کرد و نام می برد؛ ولی برای خود دعا نکرد. گفتم: ای مادر چرا برای خویش دعا نمی کنی همانگونه که برای دیگران دعا می کنی؟ فرمود: پسرم اوّل همسایه بعد خانه.»

امام جمعه شهر سنجان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هدیه و عطیه خداوند به بشریت، حضرت صدیقه طاهره است که در کلیه موارد فردی و اجتماعی یگانه تاریخ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات