خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان:

آیه تطهیر گنجی عظیم و تابلوی رهنمون راه سعادتی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: آیه تطهیر گنج عظیمی است و تابلوی رهنمون راه سعادتی است که اگر به خوبی تبیین شود در جامعه رحمت الهی جامعه را دربر می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۵۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

آیه تطهیر گنج عظیمی و تابلوی رهنمون راه سعادتی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در سالن اجتماعات اداره کل سازمان تبلیغات که با حضور مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) و بانوان نخبه و مجموعه اقشار تاثیرگذار در استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: امروز ما اسلام و مسلمانان را در اوج عزت و اقتدار می‌بینیم.

وی گفت: بنا به اعتراف جبهه باطل سنگرهای شایسته اسلام یکی پس از دیگری به برکت فرهنگ قرآن و عترت و انقلاب اسلامی و تدبیر مقام معظم رهبری و با مقاومت ملت ایران و الگو قرار گرفتن و جهانی شدن این مقاومت موجب فتح این سنگرهای و اقتدار و عظمت می‌شود و موجب عقب نشینی و شکست جبهه باطل شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: این خود گویای هدف خواهد بود که فلسفه ستاد شئون نظارت، سیاستگذاری در مناسبت‌های دینی و مذهبی به ویژه مناسبت‌های خاصی مثل محرم، صفر، ایام فاطمیه و دیگر مناسبت‌ها است.

وی با بیان اینکه در هر نگاهی یکسری محورها و اصول وجود دارد، تصریح کرد: در نگاه توحیدی نگاه ویژه ای هست که محور است ارسال رسل و تبیین احکام و اصول توحیدی توسط این انبیاء الهی صورت می گیرد و در نگاه اسلام هم یکسری اصول وجود دارد که در قرآن هم یاد شده و مبین این اصول حضرات معصومین(ع) هستند.

دشتکی گفت: در این نگاه در بین اصول ما یکسری اولویتها وجود دارد که در حرکت عمومی خیلی موثر هستند و در انسجام بخشی حرکت اجتماعی و در کارامد سازی مدیریت دینی خیلی مؤثر هستند این اصول هم احصاء شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه تطهیر بیان کرد: خداوند دوستی اهل بیت(ع) را از ما می‌خواهد، محبت اهل بیت(ع) یک دستور الهی است و اگر آیه تطهیر نبود آیه مودت کفایت می کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: آیه تطهیر گنج عظیمی است و تابلوی رهنمون راه سعادتی است که اگر به خوبی تبیین شود در جامعه رحمت الهی جامعه را دربر می گیرد.

وی گفت: تمام آیات قرآن و روایات یک چیز را نشانه گرفته و آن این است که اگر سعادت می‌خواهید به قرآن و عترت چنگ بزنید و این را بزرگان و علما در بزرگداشت مناسبت های دینی و مذهبی می دانند چراکه اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

دشتکی عنوان کرد: اگر امر به معروف وجود نداشت انسان گرفتار ظلم می‌شود و اگر ایثار نباشد انسان دچار انحراف می شود که اگر این انحراف در جامعه ایجاد شود انحطاط به وجود می آید و از جایگاه والایش انحراف می‌یابد.

وی بیان کرد: این فرصت‌ها مناسب است و دشمن روی این مناسبت‌ها تأکید کرده است و باید جلوی نفوذ دشمن را در این مناسبت ها بگیریم و هر کدام از شما مادحین  که صاحب هیئات هستید برای بزرگداشت اعیاد و ایام مذهبی برنامه ریزی دقیق داشته باشید واگر خواستار مانایی انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی هستید باید بیشتر به مناسبتها بپردازید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در خصوص ستاد شئون در کشور تاکید کرد: این ستاد در کشور با محوریت سازمان تبلیغات شکل گرفت که یکی از ستادهای تاثیرگذار است که دارای ایده‌های بسیار خوبی است که نتیجه‌اش ‌در کشور مشخص است ایام فاطمیه خاستگاه فضائل و همه خوبی‌ها و حتی انقلاب ما است.

وی خا‌طرنشان کرد: عصاره آن خوبی‌ها و فضائل انبیا در دین مقدس اسلام و در جلوه و قامت نبی مکرم اسلام(ص) و سپس در جلوه نبوت و در قامت حضرات معصومین(ع) تداوم یافت که انحرافی که پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) می‌خواست ایجاد شود تنها سربازی که از حریم ولایت دفاع کرد حضرت صدیقه فاطمه(س) بود.

دشتکی در خصوص ابتکارات ستاد شئون استان همدان افزود:  یکی از ابتکارات این ستاد در استان این بود که در همه مناسبت‌ها اولویت‌های تبلیغی را داریم که در این ایام بحث تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و سبک زندگی اسلامی که بصیرتی در جامعه ایجاد می‌شود و همچنین تعمیق باورهای دینی است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران ستمشاهی به بانوان اهمیت داده نمی شد اما اکنون به بانوان اهمیت داده می شود و‌ ۶۳ درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها خانم هستند و این تلاش‌ها موجب شده محتوایی که مداحان ما سازماندهی کردند از کیفیت خوبی برخوردار است و بی نظیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات