خبرهای داغ:
آیت‌الله موسوی‌جزایری:

وحدت مثال‌زدنی در بین عشایر اقوام مختلف وجود دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: بین عشایر عرب و بختیاری وحدت خوبی وجود دارد که این مسئله از دیرباز وجود داشته است.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۵۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در یادواره سردار شهید مرتضی حسین‌پور و 10 هزار شهید والامقام عشایر کشور در سالن امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی ورزشی فجر اهواز اظهار داشت: امسال شهید مرتضی حسین‌پور به ‌عنوان شهید شاخص بسیج عشایر کشور انتخاب‌ شده که افتخاری برای همه خوزستانی‌ها و عشایر است و ما به ایشان افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید مرتضی حسین‌پور به برخی از ویژگی‌های شهدای شاخص اشاره کرد و گفت: شهید شاخص یعنی این شهید تمام ویژگی‌های ارزشمند معنوی مورد نیاز برای یک بسیجی نمونه را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به وحدت و پیوند اقوام مختلف در خوزستان عنوان کرد: در آیین تشییع پیکر پاک نخستین شهید مدافع حرم استان خوزستان شهید سید مهدی موسوی که از قوم عرب است برادران لر و بختیاری با آداب، رسوم، لباس و نمادهای مخصوص خود حضور یافتند، همچنین امروز نیز در بزرگداشت و یادواره شهید مرتضی حسین‌پور شهید عشایر بختیاری نیز شیوخ عرب حاضر هستند و یاد این شهید را گرامی می‌دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتحاد بین عشایر در استان خوزستان اشاره کرد و در همین زمینه توضیح داد: بین عشایر عرب و بختیاری وحدت خوبی وجود دارد که این مسئله از دیرباز وجود داشته است.

امام جمعه اهواز یاری رساندن عشایر عرب و بختیاری به یکدیگر را یکی از نمونه‌های بارز وحدت در بین اقوام خوزستانی بیان کرد و ادامه داد: عشایر برای حل مشکلات از یکدیگر کمک می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اگر مشکلی برای اعراب پیش بیاید بزرگان بختیاری برای حل آن مشکل پیش قدم می‌شوند و بر عکس آن نیز وجود دارد.

موسوی‌جزایری اتحاد بین عشایر را سند پیروزی و پشتوانه ملت دانست و تصریح کرد: این قشر سختکوش جامعه در تمام مسائل کشور اثرگذار هستند.

وی با اشاره به مزایای وحدت عشایر تاکید کرد: در طول تاریخ نیز این اتحاد بین عشایر اقوام مختلف سبب شده هیچ دشمنی نتواند بر آن‌ها غلبه کند که نمونه آن در دوران دفاع مقدس مشهود است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار