خبر شوکه کننده بود، فکرش را بکنید صبح که آفتاب تازه طلوع کرده خبر می رسد که پرواز تهران به یاسوج گم شده ، از صفحه رادار محو شده و احتمالا سقوط کرده است و دقایقی بعد سقوط در آغوش دنا برای پرواز ۳۷۰۴ و ۶۰ مسافر و شش خدمه پرواز آن تایید شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۸۴۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
پیمان فرامرزی /آسمان یاسوج، همچون هواپیمایی آسمان و همچون قلب ۷۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی از ماتم سیاه بود، آسمان طوفانی و خبر مرگ ۶۶ هموطن، داغی بود که ۲۹ بهمن ماه بر دل تمام کهگیلویه و بویراحمدی‌ها نشست. خیابان‌های یاسوج و اطراف فرودگاه مملو از مردمی بود که قلبشان در سینه به شدت می‌تپید و لاشه‌ای تی آر ۲۵ ساله، تنها پرواز فرودگاه یاسوج، در میان برف و سنگ‌های دنا و پادنا مدفون شده بود و پیدا نمی‌شد (تا لحظه نگارش این مطلب هنوز لاشه هواپیما کشف نشده است) و مردم ایران پای تلویزیون هایشان میخکوب شده بودند، ابتدا دعا می‌کردند که کاپیتان فولاد همچون گذشته توانسته باشد،‌ای تی آر قراضه را نجات داده و در دشتی نشانده باشد، اما بعدتر که خبر سقوط و مرگ همه مسافران و خدمه قوت گرفت همه دست به آسمان بلند کرده بودند و دعا می‌کردند که‌ای کاش لاشه هواپیما زودتر پیدا شود.
کسانی که پیشتر سفر با تنها‌ای تی آر ایران را تجربه کرده اند، بیشتر درک می‌کنند که سقوط با پرواز ۳۷۰۴ تهران-یاسوج یعنی چه. آنان که روزی بخاطر مهارت و توانمندی کاپیتان فولاد از مرگ رهایی یافته بودند، امروز اشکشان بیشتر جاری است، ضجه هایشان بلندتر است که چرا این‌ای تی آر از رده خارج نشد و چرا‌ای تی آر‌های نو به مسیر یاسوج – تهران نرسید.
هنوز علت سقوط معلوم نیست، اما تنها این یاسوجی‌ها هستند که می‌دانند، نقص فنی‌ای تی آر چه طعمی می‌دهد، تنها کهگیلویه و بویراحمدی‌ها هستند که می‌دانند خاموش شدن موتور هواپیما و قهرمانی به نام کاپیتان فولاد چه اضطراب و چه آرامشی توامان دارد.
اما این بار ظاهرا قهرمان فولاد هم کم آورد مقابل غول کوچکی به نام‌ای تی آر و به دنا کوبید تا ۶۶ مرد و زن که یکی از آن‌ها کودک بود در دامن دنا بیفتند و به قولی جور تنهایی این کوه‌ها را هم مردمان ما بکشند. این بار‌ای تی آر پایان یافت تا کسانی که فریاد بر می‌آوردند که این نوع هواپیما امن‌ترین هواپیما در جهان است، حتی رویشان نشود، پروفایلشان را مشکی کنند.
امروز ما همه ناراحتیم به بلندای دنا و به وسعت ایران، ناراحتیم برای دو پسر و همسر آن آقای دکتر، برای آن اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، برای آن حافظ محیط زیست، برای آن دانشجوی تربیت معلم، برای آن دانشجوی پزشکی و برای همه آن‌هایی که در پرواز ۳۷۰۴ جانشان را میان برخورد هواپیما و کوه از دست دادند و ناراحتیم از دست آن نماینده مجلسی که تازه بعد از سقوط هواپیما یادش افتاده که با مسئولان سازمان هواپیمایی جدال لفظی کند و فکر می‌کند از بار گناهش کم می‌شود از بار گناهش به خاطر اینکه چرا قبل از حادثه پیگیر نبوده اند، چرا قبل از حادثه جدال لفظی نکرد که شاید فرودگاه کوچک یاسوج شرایط بهتری می‌یافت و هواپیمای بهتری نصیب مردمش می‌شد.
ما از ته دل ناراحتیم از دست آن آقای مسئولی که گفت: نگران نباشید، ۶۰ کفن به محل حادثه ارسال شده و ۲۳ قبر آماده است آن هم قبل از اینکه اصلا لاشه هواپیما پیدا شود. از آن آقای مسئولی که در به در به دنبال رسانه بود که بگوید ما هم تیم امداد و نجات فرستاده ایم و عکس ما نیست. از ستاد بحران ناراحتیم که حتی نتوانسته یک مرکز اطلاع رسانی به راه بیاندازد و ده‌ها و صد‌ها خبر ضد و نقیض مخابره شد و نمک پاشید بر زخم خانواده‌های داغداری که در فرودگاه یاسوج همتراز باران و همردیف قطراتی که از ابر‌ها در روز بارانی یاسوج جاری بود، اشک ریختند و خبری حتی از لاشه هواپیما هم نشنیدند، آری ما این روزها، هم از غم دست دادن عزیزانمان ناراحتیم و هم از کسانی که نمی‌دانند کجا باید چه بگویند از کسانی که مسئولند و همیشه غافلگیر می‌شوند.
پرواز ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان از مبدا تهران به مقصد آسمان پرواز کرد و ایران را دوباره در سوگ و غمی عظیم فرو برد. خداحافظ ۶۰ مسافری که به یاسوج می‌آمدید و در دنا ماندید، خداحافظ کاپیتان فولاد، خداحافظ خلبان کاوه، خداحافظ خدمه پرواز و ایران تسلیت...
ارسال نظرات