خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گفت: در شب شهادت حضرت زهرا (س) شهید روستای آنیک به روستای کوشکک منتقل خواهد شد و در یادواره شهدای این روستا که با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۹۰۷۱۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

سروان محمد فاطمی نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) شهرستان درمیان میزبان دو شهید گمنام است و به پاسداشت زحمات شهیدان گرانقدر برای کشور برنامه های معنوی در خور جایگاه شهیدان در شهرستان درمیان صورت خواهد گرفت.

 با بیان اینکه کمرنگ‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران یکی از راهبردهای اصلی دشمنان انقلاب ‌است، گفت: اُنس با شهدا و حضور در مراسم تشییع و تدفین شهدای دفاع مقدس نه تنها روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده می‌کند بلکه دارای پیام بازدارندگی برای کشورها متخاصم و استکبار جهانی با این مضمون است که ملت ایران در اوج ایثار و از جان گذشتگی در خط مُقدم دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارد.
 
وی به برنامه های ویژه ی قبل و بعد از تدفین شهدا در سطح شهرستان اشاره و افزود: برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری شب خاطره ، روایت تاریخ شفاهی جنگ، ترویج سبک زندگی شهدا و خواندن شعر حماسی برای جوانان   در راس برنامه های سپاه بعد از تدفین شهدای گمنام در سطح شهرستان است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه به برنامه استقبال شهدا از مبدا تا مقصد اشاره و خاطر نشان کرد: شهدای گرانقدر صبح روز دوشنبه وارد شهرستان خواهند شد.
 
فاطمی نسب گفت: شهدا دوشنبه ساعت 9 صبح در روستای براندود مورد استقبال قرار خواهند گرفت و مردم ولایت مدار این روستا با برگزاری یادواره شهدا با این شهیدان گمنام وداع خواهند کرد.
 
وی افزود: پس از دیدار مردم روستای براندود با شهدای عزیز، مردم روستاهای آنیک و دره عباس بعد از صرف نهار میزبان هر یک از شهیدان خواهند بود و با برگزاری مراسم با این شهیدان وداع خواهند کرد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت:  در شب شهادت حضرت زهرا (س) شهید روستای آنیک به روستای کوشکک منتقل خواهد شد و در یادواره شهدای این روستا که با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه  در استان حضرت آیت الله عبادی برگزار خواهد گردید، مردم با این شهید بزرگوار وداع خواهند کرد.

وی ادامه داد : شهید روستای دره عباس بعد از نماز مغرب و عشاء به روستای نوزاد منتقل خواهد شد و پس از وداع مردم با شهدا این شهید عزیز به روستای گسک منتقل شده و مردم این روستا با برگزاری یادواره شهدا یاد و خاطره شهیدان را گرامی خواهند داشت.

فاطمی نسب افزود: بعد از اتمام این مراسم در روستاهای شهرستان، این شهیدان بزرگوار به حوزه شهید رجایی قهستان منتقل می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد : شهدا در صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) پس از قرائت زیارت عاشورا در حسینیه آسیابان جهت تشییع و تدفین به روستای بورنگ منتقل خواهند گردید.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در پایان گفت: آیین تشییع و تدفین این دو شهید گمنام رأس ساعت 8:30 صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) در روستای بورنگ با حضور حماسی مردم شهید پرور و ولایت مدار شهرستان درمیان برگزار خواهد گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها