مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

معافیت سربازی42 نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان

42 نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات معافیت سربازی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۵۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از ارائه تسهیلات سربازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خبر داد وگفت: 42نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات معافیت سربازی30نفر از تسهیلات انتقال  به نزدیکترین  محل و15نفر از کاهش تعرفه این نهاد بهره‌مند شدند.

هدایت صفری با اشاره به شروط مشمولان طرح معافیت سربازی مددجویان کمیته امداد افزود: بر اساس قانون فقط یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و یا تنها پسر خانوار که دارای سه خواهر باشد از خدمت سربازی معاف می‌شود.

وی با بیان این که اجرای طرح معافیت سربازی فرزندان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد از سال 82 آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح براساس ماده 44 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی اجرا می‌شود و از ابتدای سال جاری 42مددجوی تحت حمایت  از این تسهیلات بهره مند شدند که 32مددجوبه علت فوت سرپرست ،5مددجو به علت طلاق و5فرزند مددجوهم تنها پسر خانواده وهمچنین 30نفر از تسهیلات انتقال  به نزدیکترین  محل و15نفر از کاهش تعرفه   این نهاد بهره‌مند شدند.

صفری  با بیان این که کمیته امداد برای توانمندی خانواده‌های تحت حمایت خدمات متنوعی  ارائه می‌دهد، افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد استان زنجان در این زمینه ارائه تسهیلات معافیت سربازی به‌ منظور کمک به تامین معاش خانواده هاست.

وی  با بیان اینکه یکی از خدمات این نهاد حمایت از همسر و فرزندان سربازان نیازمند است، گفت: این موضوع مشروط به نداشتن درآمد و تأیید نیازمندی آن‌ها از سوی کمیته امداد است و از این طریق حمایت از خانوار تا پایان دوره خدمت سربازی سرپرست ادامه خواهد داشت.

صفری هدف از اجرای این طرح را کمک به وضعیت اقتصادی و توانمندسازی خانوارها دانست و افزود: مهم‌ترین گروه‌های هدف، فرزندان پسر خانواده های زنان سرپرست خانواری است که پس از معافیت سربازی برای ورود به بازار کار و کسب درآمد می‌تواند از تسهیلات حرفه‌آموزی و اشتغال کمیته امداد استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار