استاندار زنجان:

باید اداره هر جامعه ای مبتنی بر یک قرارداد بین مردم و حکومت باشد

باید اداره هر جامعه ای مبتنی بر یک قرارداد بین مردم و حکومت باشد، در عهد و پیمانی که حکومت و مردم با یکدیگر می بندند، باید پایبندی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۴۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در همایش حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی با اشاره به اینکه  امروز راه تقویت منافع ملی ملت در سایه رهبری و دولت مقتدر است، گفت: امروز مردم باید احساس کنند کشور را یک دولت و حاکمیت قانونمند اداره می کند.

اسداله درویش ‌امیری افزود: دانشمندان بزرگی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش داشتند و همین افراد، پیش نویس قانون اساسی را تدوین کردند.

وی با اشاره به اینکه با آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، باید تمامی مردم و مسئولان به اجرای دقیق قانون اساسی تمکین کنند، اظهار داشت:حفظ عزت، سربلندی و منافع ملت ایران با اجرای دقیق قانون اساسی محقق می شود که البته عده ای در کشور، تمایلی برای اجرای برخی بندهای قانون اساسی ندارند.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر هر کدام از مسئولین و مردم، اجرای قانون اساسی را زیر پا بگذارند، در ایجاد بی نظمی و هرج و مرج در کشور سهیم هستند.

اسداله درویش ‌امیری با اشاره به اینکه قانون اساسی ایران، یکی از مترقی ترین قوانین در دنیا محسوب می شود، گفت: تدوین بندهای مهم قانون اساسی توسط افرادی همچون شهید بهشتی صورت گرفت که تسلط کاملی بر مسائل حقوقی و اسلام داشت و از جمله افراد دیگر تاثیرگذار در تدوین قانون اساسی شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید مدنی و شهید دستغیب بودند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در آغازین روزهای انقلاب، دستور تدوین قانون اساسی را صادر نمود، افزود: امام خمینی (ره)، تربیت شده مکتبی است که در آن امیرالمومنین در زمان خلافت خود برای جامعه تحت امرش، قانون وضع کرده بود.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید اداره هر جامعه ای مبتنی بر یک قرارداد بین مردم و حکومت باشد، در عهد و پیمانی که حکومت و مردم با یکدیگر می بندند، باید پایبندی وجود داشته باشد که مهم ترین این عهدها بین مردم و حکومت، مسائل اجتماعی، اقتصادی، عدالت اسلامی و حقوق شهروندی می باشد که تامین آن در قانون اساسی، لحاظ شده است.

 

 

 

 

ارسال نظرات